حمیدرضا عظیمیان در خصوص راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگان به عنوان بزرگترین کارخانه شرق کشور اظهار کرد: کارخانه کنسانتره سنگان که با سرمایه گذاری مستقیم فولاد مبارکه اصفهان انجام شده، کمی حاشیه امن برای تولید فولاد به وجود آورده است. وی توضیح داد: مشکل اساسی و مهم ما تامین مواد اولیه بوده و امید می‌رود که با راه اندازی این کارخانه این مشکل نیز برطرف شود و روند تولید در فولادمبارکه با سرعت بیشتری به جلو برود.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با اشاره به اینکه ۵ میلیون تن به ظرفیت گندله و کنسانتره کشور اضافه شد، اظهار کرد: فولاد مبارکه امروز ۱۵۰میلیون یورو و ۸۰۰میلیاردتومان پروژه افتتاح و ۵ میلیون تن به ظرفیت گندله و کنسانتره کشور اضافه کرد. غریب‌پور افزود: البته در فاز اول یک کارخانه ۲.۵میلیون تن امروز افتتاح شد و کارخانه دیگر نیز با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن باقیمانده آن نیز طی ۴۰ تا ۵۰ روز آینده افتتاح می شود و نقش بی بدیلی در صنعت فولاد و اقتصاد کشور داشته است. وی درباره اینکه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان چه برنامه ای دارد، گفت: ایمیدرو وظیفه تامین مواد اولیه صنایع بزرگ در کشور را دارد. طرحی که اکنون در مجتمع معادن سنگان اجرایی شده در راستای تامین مواد اولیه شرکتهای بزرگ بوده است. وی همچنین ادامه داد: در طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز تامین مواد اولیه یعنی سنگ آهن، شرکت های بزرگ همچون فولادمبارکه اصفهان در اولویت قرار دارند.

سرپرست وزارت صمت نیز در این مراسم با اشاره به نقش فولاد مبارکه در توسعه اقتصادی منطقه سنگان خاطرنشان کرد: ایمیدرو تا پایان سال ۲۲ طرح دیگر را به مبلغ بیش از ۱.۲ میلیارد دلار افتتاح میکند و نقش فولاد مبارکه و شرکتهای بزرگ نیز در این طرحها مثبت و قابل توجه است. مدرس خیابانی درباره مشکل تامین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه نیز، گفت: امروز تامین مواد اولیه برای کارخانه های فولادی مهمترین ماموریت وزارت صمت است و برای تامین سنگ آهن فولاد مبارکه اصفهان نیز از انجام هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش نوسان و به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، پیش از ظهر روز پنجشنبه فاز نخست صنایع معدنی فولاد سنگان به دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در خراسان رضوی افتتاح شد.