کسب رکورد ماهانۀ

تولید آهن اسفنجی در ناحیۀ آهن‌سازی

تلاشگران ناحیۀ آهن‌سازی فولادمبارکه در سال جهش تولید در ادامۀ عملکرد موفقیت‌آمیز این ناحیه با همت و تلاش مضاعـــــف مـــــوفق شدند تولیـــــد آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم را به 716 هزار و 500 تن افزایش دهند. 
مدیر ناحیۀ آهن‌سازی ضمن تأیید این خبر افزود: در مگامدول‌های احیا مستقیم شهید خرازی نیز رکورد تولید 255 هزار و 700 تن به ثبت رسید. داریوش رشیدی رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم را 711 هزار و 500 تن و رکورد پیشین واحد شهید خرازی را 251 هزار و 600 تن و مربوط به فروردین‌ماه سال جاری اعلام کرد.
وی با بیان این‌که در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا تأمین سلامت نیروی انسانی و رعایت پروتکل‌های مقابله با این بیماری در اولویت بوده است، از برنامه‌ریزی حساب‌شده برای تأمین گندلۀ مناسب، کاهش توقفات و افزایش بهره‌وری با پشتیبانی و همکاری کارکنان واحدهای گندله‌سازی، انباشت و برداشت، برنامه‌ریزی و همچنین از همدلی مدیریت و کارکنان به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کسب این موفقیت یاد کرد. مدیر ناحیۀ آهن‌سازی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی کشور مربوط به فولاد مبارکه است.

دست یابی به رکورد تولید

ماهانۀ آهن اسفنجی در فولاد سفید دشت

هم‌زمان با دومین ماه از سال جهش تولید، کارکنان پرتلاش واحد احیا مستقیم شرکت فولاد سفیددشت با تولید 72 هزار و 533 تن آهن اسفنجی موفق شدند به میزان 2 هزار و 228 تن رکورد تولید ماهانۀ قبلی را که در دی‌ماه 98 به دست آمده بود، بهبود بخشند. جمشید علی بابایی، مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت، با تأیید این خبر گفت: از آغاز راه‌اندازی واحد احیا مستقیم این شرکت، تاکنون بیش از 2 میلیون تن آهن اسفنجی در این واحد تولید شده است.
سرپرست واحد تکنولوژی فولاد سفیددشت در ادامه از پیشرفت 82 درصدی روند اجرای پروژۀ فولادسازی این شرکت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری با راه‌اندازی این واحد، در بهره‌برداری از واحد فولادسازی و ریخته‌گری نیز مانند واحد احیا مستقیم در بین طرح‌های استانی پیشتاز باشیم.

دست‌یابی به رکورد تولید

کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

تلاشگران مجتمع فولاد سبا با ثبت رکورد 131 هزار و 200 تن تولید ماهانۀ کلاف گرم  برگ زرین دیگری به کارنامۀ گروه فولاد مبارکه افزودند. مصطفی عطائی‌پور با اعلام این خبر گفت: رکورد قبلی تولید ماهانۀ کلاف گرم متعلق به فروردین‌ماه گذشته و به میزان 127 هزار و 196 تن بوده است.
مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن تبریک این موفقیت به همکاران و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه، ابراز امیدواری کرد که با تأمین مواد اولیه و اجرای پروژه‌های طرح توسعه، چابکی و سرعت در تعمیرات نواحی و افزایش رضایت کارکنان همچون دو ماه ابتدایی سال 99 بتوانند در تحقق شعار جهش تولید در این سال همچنان افتخار بیافریند.

کسب رکوردهای تولید

روزانه و ماهانه در ناحیۀ نورد سرد

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیۀ نورد سرد، از کسب رکوردهای تولید روزانه و ماهانه در خطوط مختلف این ناحیه در اردیبهشت‌ماه 1399 خبر داد و گفت: کارکنان بلندهمت و پرتلاش واحدهای آنیلینگ شمارۀ 2، تمپرمیل و قلع‌اندود در ادامۀ افتخارآفرینی‌های خود در دومین ماه از سال جهش تولید نیز به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

دستیابی به رکورد جدید حمل محصول

سعید رشیدی، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد از دستیابی به رکورد حمل محصولات به مقدار بیش از  854.860 تن در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد. وی رکورد قبلی را مربوط به اردیبهشت‌ماه سال 1398 و به مقدار 763 هزار و 64 تن اعلام کرد و افزود: به لطف خدا و با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش و پیگیری مستمر کارکنان واحد برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات، شاهد افزایش 12 درصدی حمل ماهانۀ محصولات نسبت‌به رکورد قبلی در سال 98 بوده‌ایم.
رشیدی همچنین از حمل بیش از ۷میلیون و 490 هزار تن انواع محصولات طبق سفارش مشتریان به اقصی نقاط کشور در سال 98 خبر داد و اظهار داشت: در هر دو حوزۀ حمل جاده‌ای و حمل ریلی رکوردهای جدیدی با بیش از 5.7 درصد افزایش نسبت‌به رکورد سال 96 حاصل شده است.
رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات مبارکه حمل و تحویل این حجم از محصولات را در پاسخ‌گویی به تقاضای بازار تأثیرگذار دانست و گفت: تحویل به‌موقع سفارش‌های مشتریان که صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد را شامل می‌شود، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش التهاب بازار می‌شود.
 وی افزایش حمل محصولات را موجب کاهش ماندگاری محصولات تولیدشده در انبارها برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد و سودآوری شرکت را به همراه خواهد داشت.
سعید رشیدی کسب این موفقیت‌ها را در شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا و درحالی‌که بسیاری کشورها از این جهت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند، مرهون لطف الهی و رهنمودهای مدیریت عالی شرکت و نیز تلاش و همکاری کارکنان محترم در واحدهای مختلف دانست.