مدیر متالورژی و کنترل کیفیت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با اشاره به این موضوع عنوان کرد: ورق‌های دریایی ازجمله محصولات نورد گرم هستند که بیشتر با عرض‌های بالای 1500 میلی‌متر و ضخامت‌های بالای 5 میلی‌متر در ساخت کشتی‌ها کاربرد دارند.
سعید نقیه در خصوص اهمیت اخذ این گواهینامه تصریح کرد: داشتن گواهینامۀ تولید ورق‌های دریایی از الزامات بسیار مهم برای تولیدکنندگان این قبیل ورق‌هاست؛ ازاین‌رو تمامی کشتی‌هایی که برای تردد و فعالیت در آب‌های بین‌المللی ساخته می‌شوند، ازنظر جنس و کیفیت بدنه باید مطابق با استانداردهای لازم تولید شوند.
وی خاطرنشان کرد: مؤسسۀ رده‌بنـدی آسیا یکی از مؤسسات مورد تأیید سازمان جهانی بنادر و دریانوردی است و به نیابت از آن سازمان، گواهینامه‌های قانونی جهت تردد ایمن شناورها و صنایع مرتبط به آن‌ها را صادر می‌کند.
مدیر متالورژی و کنترل کیفیت فولاد مبارکه، تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای محصولات فولاد مبارکه در فرایند این ارزیابی، بالاترین گرید به محصولات فولاد این شرکت اختصاص یافت. وی در خاتمه اظهار داشت: با دریافت این گواهینامه فولاد مبارکه مجوز فروش ورق‌های فولادی ویژۀ صنایع کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی را کسب کرد و ازاین‌پس می‌تواند سفارش مشتریان این قبیل محصولات را در برنامۀ تولید شرکت ثبت کند.