اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: طرح جدید حمایت استانی از پروژه های بدیع و نوظهور منجر به استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای رفع نیازها و حل مشکل های استان می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در جلسه حمایت استانی از پروژه های بدیع و نوظهور در استانداری اصفهان افزود: این طرح جدید از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دفتر نخبگان شهید فهمیده مطرح شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با روش های قبلی تفاوت دارد، اظهار کرد: در روش های قبلی عنوان طرح های مورد نیاز پژوهشی اعلام می شد سپس دانشگاه ها آنها را اجرا می کردند اما در طرح جدید، دانشگاه ها عنوان طرح های پژوهشی خود را مطرح می کنند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از آنها حمایت بعمل می آورد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بر اساس این طرح، اگر دانشگاهی طرح تحقیقاتی نوظهوری تعریف کند بخش اعظم هزینه های آن از طریق منابع این طرح و سایر هزینه ها از طریق منابع استانی تامین می شود.
زرگرپور با بیان اینکه پروژه های تعریف شده در این طرح باید نوظهور و بدیع باشد، گفت: دانشگاه های استان اصفهان در رتبه بندی های جهانی از جایگاه بسیار خوب و ویژه ای برخوردارند و می توان در قالب جدید از ظرفیت های آنها بیش از پیش استفاده کرد.
مسئول دفتر نخبگان شهید فهمیده نیز در این جلسه گفت: طرح حمایت استانی از پروژه های بدیع و نوظهور از سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلید خورد.
محمد اسدیان افزود: هدف از اجرای این طرح، استفاده بهینه و بهنگام از ظرفیت های دانشگاه ها برای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و تحقق ماموریت برنامه ششم توسعه مبنی بر جهش علمی و فناوری در کشور است.
وی اظهار کرد: بر اساس این طرح حدود 50 درصد از هزینه طرح های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از طریق حمایت های استانی و دستگاه های ذینفع تامین می شود.
در این جلسه که روسا و معاونان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان حضور داشتند، طرح 'جامع آب اصفهان' بعنوان نخستین پروژه پژوهشی برای طرح حمایت استانی از پروژه های نوظهور، مطرح و پیشنهاد شد تا مورد بررسی قرار گیرد.