اقتصاد بازار: رییس نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ معدن کاری در کشور وجود ندارد، گفت: ایران مواد معدنی فراوانی دارد و اکنون با وجود نامهربانی‌هایی که به این بخش می‌شود هنوز نسبت به سایر بخش‌ها پویاتر است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، نادعلی اسماعیلی در همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی، با بیان اینکه بخش معدن بسیار پویا است، اظهار داشت: بخش معدن با تمام جفاها، سختی‌ها و دردسرهایی که دارد، چه در دوران جنگ و پس از آن امتحان را با موفقیت پس داده است.
وی به پویایی بخش معدن در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ایران مواد معدنی فراوانی دارد و اکنون با وجود نامهربانی‌هایی که به این بخش می‌شود هنوز نسبت به سایر بخش‌ها پویاتر است.
رییس نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه معدن در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد، اضافه کرد: اگر به مدت یک هفته یک کیلو آهک به بخش‌های تولیدی ندهیم، همه صنایع می‌خوابد که این نشان از اهمیت بخش معدن در کشور دارد.
وی با انتقاد بر اینکه فرهنگ معدنکاری در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: صدا و سیما باید به این بخش بهای بیشتری داده و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری کند.
اسماعیلی با بیان اینکه این سازمان یاور بهره‌برداران است، گفت: آرزو داریم نظام مهندسی معدن شبیه نظام پزشکی شود و در هر جایی که به موضوع معدنی می‌رسیم، تأکیدکننده گزارش آن مهر مهندس معدن باشد.