اقتصاد بازار: با تلاش کارکنان واحد ساختمان و تاسیسات منطقه اصفهان بویلر 2 میلیون کیلوکالری شماره 1 مرکز انتقال نفت شهید جبار زارع در منطقه اصفهان تعمیر اساسی شد و در مدار فعالیت قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان، ناظر تاسیسات واحد ساختمان و تاسیسات منطقه با اعلام این خبر، گفت: بویلرها در مراکز انتقال نفت وظیفه تامین گرمایش اتاق های کنترل و مخازن ذخیره نفت خام را بر عهده دارند. در مراکزی که دمای هوا در سطح پایین تری قرار دارد باعث رکود نفت خام در مخازن ذخیره می شود. برای روان کردن و سهولت انتقال این ماده نیاز به گرم کردن دارد که این کار توسط بویلرها در این مراکز صورت می گیرد.
حمید جدیدی در مورد تعمیرات اساسی بویلر مذکور، بیان داشت: این بویلر به خاطر ترکیدگی بدنه و تیوب ها دچار نشتی آب شده و از سرویس خارج شده بود که با تعمیرات اساسی آن از هدر رفت انرژی گاز و منابع همچون آب جلوگیری به عمل آمد و هم اکنون این بویلر در سرویس و مورد بهربرداری می باشد.
سعید مرادیان استادکار تهویه در خصوص اقدامات انجام شده بر روی این بویلر، گفت: بر روی بدنه این بویلر برشکاری و جوشکاری صورت گرفت و با ساخت 25عدد پد و تعمیر و تنظیم مشعل، تست و راه اندازی شد.
گفتنی است؛ تعداد هفت دستگاه بویلر 2 میلیون کیلوکالری در مراکز انتقال نفت 4، 5 و 6 در مسیر مارون به اصفهان وجود دارند که علاوه بر تامین گرمایش کنترل روم وظیفه گرم نمودن مخازن ذخیره نفت خام را نیز بر عهده دارند.