در این بازدید مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز گفت: پالایشگاه در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و همچنین مدیریت مصارف انرژی و صیانت از منابع ملی اقدام به تعریف و اجرای پروژه‌های زیست محیطی در حوزه تولید سوخت‌های پاک کرده است. مرتضی ابراهیمی ‌پیشرفت طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل این پالایشگاه را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: میزان بودجه این طرح که به دست متخصصان داخلی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد ۳۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات دولت، گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها باید مطابق با الزامات زیست محیطی، یورو ۵ باشد، افزود: در این راستا گوگرد موجود در این محصول به میزان کمتر از ۵۰ PPM خواهد رسید. همچنین با راه‌اندازی طرح تصفیه گازوئیل ، روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی جداسازی خواهد شد. همچنین در جهت رعایت مباحث زیست‌محیطی، گوگرد جدا شده به صورت گرانول شده انبارش و تحویل مشتریان می‌شود.

پروژه گوگردزدایی از ته‌ مانده برج‌های تقطیر (RHU) نیز از طرح‌هایی بود که مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به آن پرداخت و گفت: این پروژه با هدف تصفیه و آماده‌سازی نفت کوره تولید شده در برج‌های تقطیر پالایشگاه و ارسال آن به واحد RFCC برای تولید فرآورده‌های نفتی سبک در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد. هزینه آن نیز ۱۵هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو برآورد شده است. ابراهیمی ‌همچنین افزود: در بخش مدیریت آب، پروژه‌های با اهمیتی نظیر تصفیه پساب شاهین شهر، بازسازی برج‌های خنک‌کننده، بازیابی آب‌های فوق شور و جایگزینی کولینگ‌های هیبریدی به جای برج خنک‌کننده تعریف شده که تاکنون پروژه بازسازی برج‌های خنک‌کننده و همچنین تصفیه پساب با موفقیت کامل راه‌اندازی شده‌اند.