به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، دومین رویداد استارتاپی در اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) بر گزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقه مندان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز یکی از ارگان های فعال در عرصه بانوان است که تاکنون اقدامات مفید و موثری در حوزه حمایت از بانوان فعال در عرصه های مختلف انجام داده و می دهد. به بهانه این رویداد و به منظور اطلاع از جزییات آن پای صحبت زهرا اخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان نشستیم.

مقدمات برگزاری و ثبت نام متقاضیان این دوره استارت آپ از چه زمانی آغاز شده و تا چه تاریخی ادامه دارد؟
تقریباً از سه ماه پیش جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برپایی این دوره استارت آپ شروع و طی مدت مذکور در مورد تیم ها، منتورها و داوران و کارهای اجرایی برنامه ریزی و صحبت شده است. ثبت نام ها نیز از یک ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هدف شما از در نظر گرفتن برنامه ای برای استارت آپ بانوان چیست؟
هدف از اجرای استارت آپ مخصوص بانوان، مراجعه تعداد زیادی از دختران و بانوان با ایده های ناب به شورا بود که از روند عملیاتی شدن ایده های خود اطلاعی نداشتند. و همچنین جمع آوری ایده های جدید ‌و تبدیل آن به یک کسب و‌کار است آموزش کار گروهی و راه اندازی کسب و کار از دیگر اهداف این برنامه است و در نتیجه آشنایی با روش های موفقیت در کسب و کارهای کوچک و نوپا است.

در این دوره چه تعداد از بانوان ثبت نام کردند؟
در حال ثبت نام هستیم و پیش بینی این‌است که تا روز استارت اپ بیش از تعداد مورد نظر متقاضی ثبت نام داشته باشیم.

افتتاحیه و اختتامیه رویداد برنامه های استارتاپ بانوان چه زمانی است؟
افتتاحیه برنامه ی استارت آپ بعدازظهر جمعه ۲ آذر ماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان و اختتامیه نیز روز ۴ آذرماه یکشنبه مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (۷۰ الی ۱۰۰ نفر در ۶ الی ۹ تیم) برگزار می گردد.

نهادهای مشارکت کننده در بخش حمایت معنوی از این رویداد شامل چه ارگان هایی می شود؟
نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده- سازمان ملی یونسکو- ایران – استانداری اصفهان و شهرداری اصفهان

مخاطبین این رویداد چه کسانی هستند؟
جمعیتی که در این استارت آپ حضور دارند افراد صاحب ایده ، جویای کار و علاقمند به آشنایی با کسب و‌کارهای جدید هستند و همچنین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان و نخبگان استانی و دختران برتر استان با ایده های نو همراه می باشند.