من سيوانكا داناپالو ، نماينده ي كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در ايران هستم. از دعوتتون و توضيحات كامل در مورد مجموعه بسيار سپاسگزارم. بعد از ظهر بسيار عالي را سپري كردم.

از نظر من اينجا يك مركز بسيار مدرن است كه با استفاده از تكنولوژي هاي بسيار پيشرفته از جمله شهربازي سرپوشيده ي مدرن مردم را در يك مكان گردهم مي آورد. اينجا در لغت يك مركز خريد است ولي در واقعيت چيزي فراتر از آن مي باشد. در اين مكان فرهنگ، تجارت، امكانات و نوآوري تلفيق شده است.
مورد ديگري كه مرا بسيار تحت تاثير قرار داد كاربرد جنبه هاي مختلف پايداري در اين مجموعه است. انرژي هاي تجديد پذير زيادي در اين مجموعه استفاده شده و بازيافت قسمت عمده ي خط مشي اين سازمان است. با توجه به اينكه اين منطقه با كمبود آب مواجه است ولي حتي يك قطره آب از اصفهان و يا مناطق اطراف در ساخت و ساز اين مكان استفاده نشده و من بسيار تحت تاثير قرار گرفتم وقتي متوجه شدم كه آب مورد نياز اينجا از طريق تصفيه و بازيافت فاضلاب تامين شده است. فكر ميكنم كه اينجا يك نمونه ي بسيار پيشرفته براي اين است كه مردم جامعه چگونه ميتوانند براي تفريح و همچنين نه تنها استقاده از كالاهاي تجاري بلكه براي يادگيري ، اشاعه و تحسين فرهنگ در يك مكان گرد هم آيند.
استيو جابز فرد بسيار مهمي است و در بسياري از نقاط جهان به عنوان يك نماد ياد ميشود ولي من ميتوانم استيو جابز را با آقاي صرامي مقايسه مي كنم. بعضي افراد هستند كه نميخواهند با استيو جابز مقايسه شوند بلكه استيو جابز است كه بايد با آن ها مقايسه شود. دليل اين مقايسه در اين است كه ايشان تجارت را با ابتكار، خلاقيت و نوآوري بسيار تلفيق كرده و به همين علت اينجا فقط يك مركز تجاري و صرفا بر پايه ي اقتصاد نيست. خلاقيت و هنر بسيار در اين مركز به چشم ميخورد مانند اين موزه اي كه در آن هستيم گنجينه ، تاريخ ، هنر و كارهاي زيباي هنرمندان اصفهاني در آن به نمايش درآمده است.
همچنين اقاي صرامي اين فرصت را براي هنرمندان بومي فراهم كرده و آنها را پرورش ميدهد تا كارهاي خود را به معرض نمايش و فروش بگذارند. فرصتي كه هيچ جاي ديگر نميتوانستند پيدا كنند.
واين بسيار تاثيرگذار است.

photo6050898099137784243

z5

z6

z3

z1

 z2