اقتصاد بازار: رئيس اتحاديه رستوران داران اصفهان گفت: به مناسبت هفته اصفهان قرار است سوم ارديبهشت ماه تمام رستوران هاي اصفهان غذاهاي خود را با 20 درصد تخفيف به مردم ارائه دهند.
حسين ملت در خصوص برنامه هاي هفته نكوداشت اصفهان به خبرنگار اقتصاد بازار، گفت: با توجه به علاقه بسيار به شهرمان طي صحبت با جمالي نژاد شهردار اصفهان عنوان كردم كه براي نكوداشت اصفهان تنها شهرداري نبايد وارد عمل شود و تمام مردم بايد در اين كار مشاركت داشته باشند.
وي افزود: براين اساس طي صحبت و رايزني با بقيه رستوران ها قرار شد كه روز سوم ارديبهشت ماه 20 درصد همه رستوران هاي اصفهان تخفيف به مشتريان خود ارائه دهند.
به گفته رئيس اتحاديه رستوران داران اصفهان، اين 20 درصد همان سودي است كه براي رستوران ها در ايام معمول سال در نظر گرفته مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه بيشتر رستوران هاي اصفهان از اين طرح استقبال كرده اند، گفت: اتحاديه رستوران داران به تمام رستوران هاي سطح شهر اصفهان و اطراف پوستر مربوط به اين طرح را داده كه در صورت تمايل و شركت در اين طرح آن را بر پشت شيشه مغاره هاي خود نصب مي كنند.
ملت افزود: در شهر اصفهان حدود 300 واحد صنفي رستوران و علاوه بر آن رستوران هاي اطراف شهر اصفهان به مناسبت هفته اصفهان تمايل به تخفيف 20 درصدي فروش غذاي را در سوم ارديبهشت دارند.
وي تصريح كرد: البته اين طرح اجباري نيست اما استقبال بسياري از اين طرح شده است.
رئيس اتحاديه رستوران داران اصفهان با بيان اينكه شهردار اصفهان پيشنهاد برپايي جشنواره غذا را براي اين هفته داد، اظهار داشت: با توجه به اينكه تدارك و برپايي جشنواره غذا زمان بر است بنابراين مقرر شد طي تيرماه امسال در اصفهان با حضور حدود 30 رستوران اصفهان اين جشنواره برگزار شود.
وي بيان داشت: محل برپايي اين جشنواره در ورزشگاهي در جوار پل غدير اصفهان و متعلق به شهرداري است و به دستور شهردار در نيمه تيرماه در اختيار اين صنف براي برپايي اين رويداد قرار مي گيرد.
ملت گفت: جشنواره غذا 14 تير ماه به مناسبت روز شهرداري در اصفهان برگزار خواهد شد و در روز اول مهمانان به صورت دعوتي و در روز 15تيرماه حضور جشنواره براي عموم مردم، آزاد است.
وي تاكيد كرد: در اين جشنواره غذاهاي سنتي اصفهان و همچنين مدرن در غرفه هاي مختلف پخته و به مردم به صورت رايگان ارائه مي شود.
رئيس اتحاديه رستوران داران اصفهان تاكيد كرد: تمام شهرهاي ايران از جمله تهران، مشهد، تبريز، شيراز، قزوين،ياسوج، قم و ...براي بازديد اين جشنواره حضور خواهند يافت.
وي گفت: بنا بر وعده شهردار، 30 سفير از كشورهاي ديگر در اين جشنواره حاضر مي شوند.
ملت با بيان اينكه براي برگزاري مطلوب اين جشنواره بايد چند ماه برنامه ريزي مناسب و مطلوب داشته باشيم، تاكيد كرد: در اين چند ماه بايد اسپانسرهاي مناسبي براي جشنواره را جذب كنيم.