اقتصاد بازار: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش صدا و سیما برای تحقق حقوق مردم اصفهان بی‌بدیل است و این رسانه باید با نشان دادن واقعیت‌های اصفهان توجه مسئولان را نسبت به نیازهای این شهر جلب کند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، رضا امینی در نشست صمیمی معاون سیما و مدیران بیش از 10 شبکه سراسری در آستانه هفته نکوداشت اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدان نامدار، دانشمندان و بزرگان تاریخ ایران اسلامی است، اظهار کرد: همچنین باید توجه داشت که اصفهان با دارا بودن یک نوزدهم جمعیت کل ایران 10 درصد جانبازان، ایثارگران و آزادگان کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه اصفهان علاوه بر ظرفیت‌های تاریخی مرکز فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور نیز بوده است، افزود: آثار تاریخی اصفهان میراث و امانتی است که باید به خوبی آن را حفظ و حراست و به همه جهانیان معرفی کرد تا ظرفیت اقتصاد پاک گردشگری در این شهر تقویت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه سال‌هاست که نگاه برخوردار به اصفهان زمینه ساز عدم احقاق حقوق مردم این شهر شده است، ابراز کرد: در این میان باید توجه داشت که نقش صدا و سیما برای تحقق حقوق مردم اصفهان بی‌بدیل است و این رسانه باید با نشان دادن واقعیت‌های اصفهان توجه مسئولان را نسبت به نیازهای این شهر جلب کند.
امینی در ادامه با اشاره به اینکه نحوه پذیرایی مسئولان اصفهان از مهمانان نیز در تقویت نگاه برخورداری این شهر تاثیر بسزایی داشته است، اضافه کرد: این در حالی است که بدنه شهری اصفهان دارای چالش‌ها و کمبودهای اساسی است و این امر از چشم مهمانان به دور می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد حس رقابت بین شهرهای حوضه آبریز زاینده‌رود که منجر به فصلی شدن این رودخانه شده است مسئولان شهری را مورد سوال و انتقاد شهروندان قرار داده است، افزود: این در حالی است که اقدام بر اساس فرمایشات مدیران سلیقه‌ای زمینه‌ساز ایجاد معضلات زیست محیطی و همچنین وارد آمدن خسارات بسیاری به کشاورزان پایین دست شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فرونشست برخی از شهرها و افسردگی شهروندان و به ویژه در بین اقشار کم درآمد جامعه از دیگر عواقب خشکی زاینده‌رود است، ابراز کرد: از این رو از مسئولان رسانه‌ای درخواست داریم با نشان دادن واقعیت‌های اصفهان نگاه عموم مردم و مسئولان دیگر شهرها را به اصفهان تغییر دهند.
وی با اشاره به اینکه ما از رسانه‌ها انتظار تبلیغات نداریم، افزود: باید زمینه‌ای ایجاد شود که مشکالات با منطق به مردم اطلاع‌رسانی شود.
امینی با بیان اینکه نگاه حاکم بر شورای اسلامی شهر در بحث رسانه‌ها نگاهی تعاملی و منطقی است، ادامه داد: رسانه‌ای بودن اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین تعامل خوب شهردار اصفهان با رسانه‌ها بسیاری از چالش‌های ارتباطی مسئولان با مردم را برطرف کرده و ازاین رو می‌توان بهترین بهره‌برداری را از رسانه برای کاهش چالش‌های اصفهان داشته باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرهیز از مسائل سیاسی و کناره‌گیری از جناح‌داری‌های سیاسی در شهرداری موجب شده تا اعتماد مردم به حاکمیت در مدیریت شهری اصفهان افزایش یابد، افزود: در این شرایط استعدادها به خوبی شناسایی و به‌ کارگیری شده است و اصفهان را رو به پیشرفت می‌بینیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه عدم توجه دولت به شهرداری‌ها و تعهداتی که داشته موجب ورود ضایعات اساسی به شهر اصفهان شده است، افزود: در این میان می‌توان از عدم تحقق تعهدات دولت نسبت به سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد چرا که عمر ناوگان از سه به هشت سال افزایش یافته و این آسیب‌های زیادی را به شهر اصفهان وارد کرده است.