اقتصاد بازار: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا تسهیلات ویژه ای برای اجرایی ساختن پروژه های مصرف بهینه آب به استان ها اعطا و سناریوهای ویژه در بخش کشاورزی متناسب با شرایط هر استان، به آن استان ابلاغ کند.

منصور شیشه فروش در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، با تاکید بر اینکه مخاطرات بخش کشاورزی زیاد است، اظهار کرد: تغییر اقلیم شرایط خاصی را برای بخش کشاورزی ایجاد کرده و ضرر و زیان بسیاری به کشاورزان وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمینی در استان اصفهان تهیه و در اختیار دستگاه ها قرار داده شده است، بیان کرد: با پیگیری استانداری اصفهان در زمینه مصرف بهینه آب، مصوباتی در بخش صنعت، شرب، کشاورزی تدوین شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با همکاری کشاورزان، اصناف، اتاق بازرگانی و NGO ها در زمینه محدودیت برای کشت های پرمصرف آب فعالیت هایی انجام گرفته است.
شیشه فروش با بیان اینکه در تمام ادارات استان، دستگاه های کاهنده مصرف آب نصب شده است، گفت: در رابطه با آبیاری فضای سبز شهری نیز جلساتی با شهرداران تشکیل شد و اقدامات موثری مانند آبیاری شبانه و کشت گیاهان مقاوم در برابر شرایط موجود، از طرف آنها انجام شده است.
وی به لزوم حمایت از طرح های تحقیقاتی در زمینه مصرف بهینه آب اشاره کرد و گفت: این اقدام از طرف استانداری اصفهان انجام می شود. در استان اصفهان، هم آوایی در میان بخش های علمی و دانشگاهی و فعالان اقتصادی و فعالان کشاورزی وجود دارد و باید از این ظرفیت به طور مطلوب استفاده کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا تسهیلات ویژه ای برای اجرایی ساختن پروژه های مصرف بهینه آب به استان ها اعطا و سناریوهای ویژه در بخش کشاورزی متناسب با شرایط هر استان، به آن استان ابلاغ کند.