لندن
واسطه‌گران EDGE در لندن، شاخه‌ای از واسطه‌گران و دلالان گروه EDGE هستند که در سرتاسر اروپا خانواده‌ای بزرگ هستند. EDGE یک واسطه‌گر امور بیمه است. EDGE لندن نیز یک واسطه‌گر بیمه است و به‌طور تخصصی در امور بیمه تجارت دریایی فعالیت می‌کنند و یک مجموعه بزرگ، شناخته شده و قانونی است. تمام فعالیت‌های این مجموعه از قوانین داخلی کشورهای اروپایی و قوانین بین‌الملل تبعیت می‌کند. کار اصلی EDGE حفظ و صیانت از اطلاعات شخصی مشتریان و ارائه مشاوره به آنها است یعنی اینکه اطلاعات مشتریان هرگز در اختیار فرد (مجموعه) سوم قرار نمی‌گیرد. سیستم کسب و ذخیره اطلاعات مشتریان در این مجموعه هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت آنلاین طراحی شده است. پس از کسب این اطلاعات، واسطه‌گران EDGE به مشتریان خود در زمینه انواع بیمه و شرکت‌های مختلف مشاوره داده و آنها را در این زمینه راهنمایی می‌کنند و بدین‌ترتیب میان مشتریان و ارائه دهندگان بیمه ارتباط برقرار می‌کنند.
این اقدام آنها نه تنها موجب رونق کسب و کار شرکت‌های بیمه می‌شود بلکه در نهایت فعالیت‌های این مجموعه زمینه گردش پول در کشور و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.


 ایالات متحده امریکا
در ایالات متحده امریکا، واسطه‌گری و دلالی شغلی قانونی محسوب می‌شود. شاید به‌همین دلیل است که نه تنها شغل پرطرفدار و حتی می‌توان گفت شغل پردرآمدی هم هست که توانسته تا اندازه زیادی به رونق اقتصاد امریکا در بخش‌های مختلف کمک کند. واسطه‌گرها و دلال‌ها همه جا هستند اما در دو بازار مسکن و بورس بیش از همه حضورشان محسوس است. اگر شما بخواهید وارد بازار بورس شوید حتماً باید در سایت‌های معتبری که توسط آژانس‌های واسطه‌گری راه‌اندازی و اداره می‌‌شوند ثبت‌نام کرده و از این طریق با کارگزار بورس خود، خواه ناخواه آشنا می‌‌شوید. این سایت اطلاعات شخصی شما را دریافت کرده و درصدد اطمینان از این موضوع است که در حساب شما پول برای ورود به بازار بورس وجود دارد. پس از دریافت اطلاعات شخصی و اطمینان از حساب شخصی و عدم وجود سوءپیشینه، کارگزار یا همان واسطه‌گر (دلال) با شما تماس می‌گیرد و پس از ارائه اطلاعات درباره سازوکار خرید و فروش سهام در بازار بورس، شما را با مراحل این فرآیند آشنا کرده و در خرید و فروش سهام، فرآیندهای انتقال و گردش پول کمک‌تان می‌کند. در واقع کارگزاران بورس، پلی میان خریدار و فروشنده هستند. آنها سیستم کامپیوتری و آنلاین برای ثبت و ذخیره اطلاعات شخصی مشتریان خود ایجاد می‌کنند، به آنها درباره چگونگی فرآیند خرید و فروش و عرضه‌های مختلف سهام مشاوره می‌دهند، فرآیند انتقال پول میان فروشنده و خریدار را تسهیل می‌کنند و در حقیقت پلی میان عرضه‌کننده و خریدار سهام هستند. نتیجه فعالیت آنها، رونق بازار بورس و در نهایت رونق اقتصاد کشور یعنی ایالات متحده امریکا است.


امارات متحده عربی (دوبی)
در امارات متحده عربی (دوبی) بازار معاملات ملکی بسیار داغ است. هرچند مطابق با قانون این کشور، همه معاملات ملکی باید دارای مجوز و تحت نظر قانون باشند، اما برخی از آنها هم بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند از این‌رو باید در انتخاب اینکه به سراغ کدام یک از آنها رفت، دقت بسیار کرده و از کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه کمک گرفت. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که یافتن معاملات ملکی معتبر در دوبی کار چندان سختی نیست زیرا برخی از آنها چنان به شهرت رسیده و خوش‌نام هستند که یافتن و اعتماد به آنها بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، بویژه که در دوبی بازار خرید و فروش املاک در عرصه بین‌الملل بسیار داغ است. رابطه میان خرید و فروش ملک و جذب و تشویق سرمایه‌گذاران و خریداران خارجی به ساخت یا خرید ملک در امارات متحده عربی رابطه‌ای کاملاً دوسویه و حتی می‌توان گفت پیچیده است. نقش اصلی در جذب سرمایه‌گذار و خریدار ملک بر عهده سیاستگذاران است اما نمی‌توان نقش دلالان و واسطه‌گران را در این فرآیند دست‌کم گرفت. نحوه برقراری ارتباط این دلالان با مشتریان خود، چگونگی اقناع آنها به خرید ملک، ایجاد ارتباط میان آنها و خریدار، توانایی چانه‌زنی برای برقراری معامله به‌صورت قانونی، ایجاد اطمینان و اعتماد در خریداران و ارائه سناریوی آینده برای آنها، از جمله عواملی است که نقش این دلالان و واسطه‌گران را در بازار مسکن امارات متحده عربی بسیار پررنگ می‌کند. این موضوع زمانی دارای اهمیت دوچندان می‌شود که بدانیم بازار مسکن با توجه به شرایط اقلیمی، جمعیتی و آب و هوایی امارات متحده عربی، از مهم‌ترین بازارها بوده و نقش کلیدی در اقتصاد این کشور دارد. هرچند سازوکارهای قانونی و سیاستگذاری در چگونگی عمل و نقش دلالان و واسطه‌گران مسکن بسیار مهم است اما در مجموع باید دانست که بدون وجود این دلالان، امارات متحده عربی شاهد رشد و رونق اینچنینی در بازار مسکن بویژه در سطح بین‌المللی نمی‌بود. پر واضح است که فعالیت واسطه‌گران در جذب سرمایه‌گذار، خریدار خارجی و در نهایت رشد اقتصادی این کشور مؤثر بوده است.