به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در مراسم روز شهرداری ها و دهیاری ها در روستای هفتشویه با اشاره به اینکه زمانیکه فرماندار اصفهان بودم در شرق اصفهان مشکلات متعددی از جمله ساماندهی مسیر شش راه، تامین آب شرب و گذر شرق مطرح بود، اظهار کرد: گردهمایی شهرداران روستاها و شهرهای استان اصفهان می تواند چاره ای برای گره های کور محلات پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عضو شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هستم خوشحالم که در جمع تعداد زیادی از شهرداران روستاها و شهرهای استان هستم و زمینه گفتگو ایجاد شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت های شهرداری اصفهان در حوزه عمرانی تصریح کرد: ما در شهرداری اصفهان محور فعالیت های عمرانی را شرق اصفهان قرار دادیم به این دلیل که شرق را مظلوم می بینیم. در گذشته هرچه آوار، نخاله، زباله و آرامستان بود را به شرق اصفهان آوردند و این میراث هنوز هم باقی است و این بخش را با آلایندگی و ترافیک مواجه کرده که باید برای آن چاره ای اندیشید.

 

photo ۲۰۱۹ ۰۷ ۰۷ ۱۹ ۳۲ ۳۴

تکمیل گذر شرق اولین گام مدیریت شهری برای آبادانی شرق اصفهان

وی با بیان اینکه روزی هزار تن زباله در شهر باید فرآوری شود که متاسفانه 400 تن آن دفن می شود، گفت: روزانه چهار هزار تن نخاله در بخش شرق اصفهان دفن می شود و اکوسیستم منطقه را دچار مشکل می کند اما ما اراده کرده ایم که مسیری که تحت عنوان گذر شرق، قرار بود 15 سال پیش خاتمه یابد و روستاها را به بزرگراه ها متصل کند، تکمیل کنیم.   

نوروزی با اشاره به اینکه به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان همیاری های استان اصفهان، اعلام می کنم اولین گامی که در شهر اصفهان برداشته شد، آغاز تکمیل گذر شرق بود، گفت: تکمیل گذر شرق به معنای آبادانی، تسهیل دسترسی به مسیری هموار، کوتاه کردن راه ها، کاهش تصادف، کاهش مصرف سوخت و همه اینها به معنای استفاده بهینه از امکانات است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تکمیل گذر شرق، شهرداری اصفهان اراده کرد حلقه حفاظتی شهر را احداث کند، افزود: مردم شرق هم اکنون شاهد عملیات عمرانی بخشی از این حلقه در کنار کارخانه قند و جاده فرودگاه هستند. برای اجرای پل یک و نیم کیلومتری با ارتفاع 15 متر و پل در هم پیچیده 5 پله در کنار کارخانه قند 123 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم. 

شهردار اصفهان افزود: احداث حلقه حفاظتی راه را برای شهر هموار می کند و این کار به معنای جابجایی آبادانی در شهر اصفهان و انتقال آن به منطقه مورد نیاز از جمله شرق است. این پروژه شعاعی ایجاد می کند که نور آن تاریکی های دوردست را نورافشانی خواهد کرد.

اعلام خطر شهردار اصفهان در پی خشک شدن تالاب گاوخونی

وی بیان کرد: رهایی از گره کور و هموار کردن مسیر خاتون آباد، رسیدن به اتوبان چمران و عبور از خیابان فرزانگان، اتصال اتوبان همت به سیتی سنتر و ارتباط آن به جاده قلعه شور بخشی از مزیت های حلقه حفاظتی است که با این اقدام، یک حلقه اهالی بهارستان و جرقویه را از حرکت به سمت دروازه شیراز و ایجاد ترافیک دور می کند و 12 کیلومتر مسیر برآن و جرقویه به اصفهان نزدیک تر می شود.

نوروزی بیان کرد: در کنار این جاده ها آبادانی ایجاد می شود و راه نجات بخش عظیمی از روستاهای ما ایجاد شاهراه و اتصالات منطقی است.   

وی به لزوم ایجاد زمینه های مناسب فرهنگی برای جوانان روستاهای شرق تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم جوانان گرفتار گرداب های تند و کُشنده نشوند و طوفان ناهنجاری ها آن ها را درگیر نکند، باید به احداث ورزشگاه ها، کتابخانه ها و مدارس بیندیشیم و تفکر استراتژیک فرهنگی داشته باشیم.   

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه آب زاینده رود، اولویت اول ماست و آب نه برای اصفهان و نه برای کشاورزی بلکه برای تالاب گاوخونی و نجات همه مردم ایران ضروری است، تصریح کرد: اگر آب به تالاب گاوخونی برسد آب برای کشاورزی شرق هم فراهم می شود و به قول حقوقدانان این موضوع یک تحصیل حاصل است.

وی افزود: اگر تالاب گاوخونی با این سطح وسیع به زودی آبگیری نشود اعلام خطر می کنم که می تواند تمام کشور را به خطر بیندازد. ریزگردهای سمی در مسیر جهت وزش باد نه تنها اصفهان، دلیجان و قم که پایتخت ایران را به خطر می اندازد و اگر مسئولی احساس مسئولیت می کند باید به مسئله آب اصفهان به عنوان مسئله اول کشور بیندیشد.

نوروزی افزود: در این زمینه ما در حد وسع خود هرکاری که لازم بوده انجام داده ایم و تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا شاهد جاری بودن زاینده رود از ابتدا تا انتها باشیم.

وی بیان کرد: ما اجازه ندادیم آب زاینده رود فقط در محدوده 12 کیلومتری شهر اصفهان، چرخش داشته باشد چراکه این کار اشتباهی است، آب باید از صفر تا 420 کیلومتری این مسیر حرکت کند و این خواست همه کشاورزان است.  

شهردار اصفهان تصریح کرد: اطمینان دارم دغدغه های فرماندار اصفهان نیز همین مسائل است و در تعامل با شهرداران مختلف استان و بخشدارها هر روز شاهد بهبود وضع روستاها خواهیم بود. ما نباید محلی فکر کنیم باید با هم باشیم تا هم افزایی ایجاد و جامعه قدرتمند شود چراکه جامعه قدرتمند بهتر می تواند مسائل را حل کند.