مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان گفت: پیشرفت پروژه‌های عمرانی و خدماتی این منطقه طبق زمان‌بندی‌های انجام شده بالای۸۵ درصد بوده است و در حال حاضر به غیراز دو پروژه از مجموع ۶۸ پروژه عمرانی، سایر موارد عملیاتی شده است.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان علی باقری با بیان اینکه۶۸ پروژه در سال ۱۴۰۱ به عنوان پروژه‌های عمرانی در ردیف‌های بودجه منطقه 8 شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸ پروژه منطقه عملیاتی شده و دو پروژه دیگر در حال طراحی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر طرح آنها هم آماده، پیمانکار تعیین و عملیات اجرایی آغاز شود.

او با بیان اینکه برای اجرای۶۸ پروژه این منطقه۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به بحث تملکات و سایر آن‌ها شامل حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک با ۲۸ مورد، حوزه خدمات شهری۲۰ مورد، حوزه شهرسازی6 مورد و حوزه فرهنگی چهار مورد می‌شود.

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال در این منطقه، ۱۵ هزار متر مربع ساماندهی معابر و پیاده‌روسازی در خیابان‌های پنج آذر، شهید خلیفه‌سلطانی، بهارستان، فروغی، کاوه و خیابان عادل‌پور با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان و۷۰ هزار مترمربع آسفالت، زیرسازی و لکه‌گیری معابر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در معابر فرعی منطقه 8 نیز۱۵ هزار متر مربع پیاده‌روسازی انجام شده است، افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد این پروژه تکمیل شده است و باقی‌مانده آن تا پایان سال انجام خواهد شد.

باقری از احداث مسیرهای سلامت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در 3 محله از این منطقه خبر داد و گفت: این3 مسیر در خیابان‌های اطلس، خیابان اصفهان-ویلا و مسیر سلامت شمیم در خانه اصفهان ایجاد و بیش از ۹۵ درصد آن انجام شده است که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

باقری با اشاره به یکی از پروژه‌های درخواست شده از سوی شهروندان منطقه 8اضافه کرد: ساخت یک مجموعه فرهنگی و تفریحی در این منطقه در دست اقدام است و این مجموعه با رویکرد استفاده کودکان در سه طبقه با زیربنای هزار متر مربع احداث خواهد شد.

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی تعیین پیمانکار شده و تحویل زمین آن صورت گرفته است، گفت: این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان سال آینده تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: امسال در منطقه 8 شهرداری چهار پاتوق شهری نیز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در میدان جمهوری، بازارچه رباط و کنار ایستگاه‌های متروی۲۵ آبان و چمران ایجاد شده است.

باقری تأکید کرد: پیشرفت پروژه‌های منطقه 8 طبق زمان‌بندی‌های انجام شده بالای۸۵ درصد بوده است و امیدواریم در زمان باقی مانده تا پایان سال و ابتدای سال آینده پروژه‌های در حال احداث، تکمیل شود تا بتوانیم خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهیم.