با عاملیت بانک کشاورزی تا پایان دهم شهریور ماه بیش از۵۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش ۶ هزار و ۵۴ میلیارد ريال به صورت تضمینی از کشاورزان استان اصفهان خریداری شد.

🔸️به گزارش اقتصادبازار به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی استان اصفهان، از آغاز فصل خرید گندم ۳۹ مرکز خرید در استان با مشارکت سازمان غله و شرکت های تعاونی روستایی از طریق سامانه جامع الکترونیکی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی ۵۲ هزار و ۴۷۴ تن گندم در قالب ۱۴۵۳۹ محموله از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

🔸️رضا جمشیدیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با روابط عمومی این بانک گفت: تا امروز مبلغ ۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ريال معادل ۶۶ درصد وجه گندم خریداری شده، به حساب گندمکاران واریز شده و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

🔸️ارزش وزنی گندم خریداری شده از کشاورزان اصفهانی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته صد درصد رشد داشته که نشان دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

🔸️ابتدای سال جاری هیات دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ريال تعیین کرد. این رقم سال گذشته معادل ۷۵ هزار ريال به ازای هر کیلو بود.

🔸️کارشناسان پیش بینی کرده اند رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی خرید تضمینی هم می تواند در افزایش تولید گندم  و خود کفایی موثر باشد و هم می‌تواند تحریم ها را خنثی کند.