نمایشگاه بین‌المللی اصفهان طی روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه میزبان چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته خواهد بود.

به گزارش  اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که با حضور 150 شرکت از هشت استان کشور برگزار می‌شود، شرایطی فراهم می‌آورد تا شرکت‌های فعال در زنجیره تامین فولاد، به ارائه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و خدمات خود بپردازند.

این دوره از نمایشگاه فولاد اصفهان در 16 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و هشت هزار مترمربع فضای مفید برگزار می‌شود و دستاوردهای شرکت‌های فعال در زمینه‌های تولید فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی (ریخته‌گری، عملیات حرارتی، آبکاری و پرداخت، متالورژی پودر)، خدمات صنعت متالورژی (مواد اولیه و کمک‌ذوب‌ها، قالب‌سازی و مدل‌سازی، خدمات آزمایشگاهی، تست‌ها)، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته (جرثقیل‌ها، ژنراتورها، موتورهای گازسوز، غبارگیرها، اتصالات و شیلنگ‌های فشار قوی، روانکارها و روغن‌های صنعتی، صنایع لاستیک و نوار نقاله‌ها، تصفیه‌خانه‌های صنعتی) و شکل‌دهی فلزات (نورد، آهنگری و جوشکاری، تراشکاری، برشکاری و پرسکاری) را به نمایش می‌گذارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان با حضور شرکت‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، سمنان، یزد، خراسان رضوی، مازندران، کرمان و خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین نمایندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، سوئد، هند، چین و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که نسبت به دوره‌های پیش از آن، افزایش کیفیت محسوسی را به نمایش می‌گذارد و برندهای مطرحی را در حوزه فولاد گرد هم جمع کرده است. از جمله این برندهای مطرح می‌توان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت سهامی ذوب‌آهن، مجتمع فولاد سپید فراب کویر، شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، مجتمع نورد گالوانیزه دشتستان راد، فولاد ظریف، حامی آلیاژ آسیا، صنایع فولاد کاویان گهر سیرجان، کهرباگستر، پارت گوال گیتی، مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE)، ایریتک، گروه صنعتی زرین، ابتکار سوله سپاهان و گروه صنعتی سپافیل اشاره کرد.

در کنار این نمایشگاه نشست‌ هم‌اندیشی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با انجمن سنگ آهن ایران و اتاق بازرگانی اصفهان نیز برگزار می‌شود؛ همچنین برگزاری تور بازدید توسط خوشه ریخته‌گری ایران در این نمایشگاه، از جمله نکات حائز اهمیت این رویداد نمایشگاهی به شمار می‌رود.

علاقمندان به بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته می‌توانند از ساعت 10 تا 18 روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه 1401 به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.