مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آغاز بکار سیستم هوشمند مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری خبر داد.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: سیستم هوشمند مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان و ناژوان به منظوری نظارت بر تولید نخاله‌های ساختمانی و عمرانی، مدیریت دفع و بازیافت این پسماندها، کاهش آلودگی محیط زیست و پیشگیری از تخلیه نخاله در ورودی‌های شهر، آغاز به فعالیت کرده است.

وی افزود: اجرای پایلوت و ثبت آزمایشی پروژه‌های خاک‌برداری در سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی از آذرماه ۱۳۹۹ در چند منطقه شهر کلید خورد و در مردادماه سال ۱۴۰۰ در تمام مناطق پانزده‌گانه به‌طور کامل پیاده سازی و جهت اجرا آماده شد.

ساکتی در خصوص فرآیند اجرایی سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی، خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و پیشگیری از مراجعه آنها به بانک، در تمام دفاتر منتخب کارگزاری‌های حمل‌ونقل بار، یک دستگاه کارت‌خوان متصل به این سامانه نصب شده است.

وی ادامه داد: مبلغ بهای خدمات مدیریت و نظارت بر پسماندهای ساختمانی و عمرانی در دفاتر صادرکننده فرم حمل‌ونقل خاک و نخاله ساختمانی(فرم ۱۵-۱)،از شهروندان دریافت می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، آدرس و شماره تماس دفاتر کارگزاری‌ صادرکننده فرم (۱۵-۱) با پلاکاردهای اطلاع‌رسانی در مراکز خدمات شهری نصب شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و پرداخت هزینه، خدمات مدیریت پسماند ساختمانی را دریافت کنند.