در نشست خبری جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی ایران که با حضور اعضای ارشد کنفرانس بین المللی رویکرد های نوین روابط عمومی ایران و مدیران تشکل های صنفی مطبوعات برگزار شد، ضرورت استفاده از تکنیک های مناسب، خلاقیت و نوآوری با رویکرد علمی در تعاملات رسانه و روابط عمومی مطرح گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، سید مجیدمیرپویا، دبیر جشنواره با بیان اهمیت نقش ارتباطات در پیشرفت سازمان‌ها و جامعه دارد. وی روابط عمومی‌ را به عنوان حلقه ارتباطی سازمان ها و جامعه نامید که هرچقدر این حلقه ارتباطی منسجم تر باشد، موفقیت بیشتری در دسترسی به اهداف کسب می شود، یکی از الگوهای گسترش ارتباطات روابط عمومی‌ها در جامعه را استفاده  از الگوهای خلاق و نوآوری بیان کرد.

میرپویا با اشاره به اینکه جشنواره‌ها در سال های گذشته با رویکرد قدیمی و کلیشه‌ای برگزار می‌شدند، گفت: برای دومین سال متوالی در جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران تلاش شده از رویکرد مثبت خلاقیت و نوآوری استفاده شود.

میرپویا در تشریح اهداف جشنواره گفت: دستیابی به راه کارهای مناسب برای ارتقاء روابط عمومی بوسیله خلاقیت روابط عمومی، ارائه ایده‌های خلاق و کاربردی، کمک به تولید وارائه محتواهای منایب و فاخر با کیفیت، اشتراک گذاری ایده‌های مناسب  در بین سازمان‌ها، ارتقای سطح علمی روابط عمومی‌ها، ایجاد فرصت‌های متفاوت در این حوزه، شبکه سازی مدیران از جمله اهداف دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران است.

وی در زمینه شرایط شرکت در جشنواره هم بیان کرد: کسانی که از ابتدای دی ماه ۹۹ تا دی ماه ۱۴۰۰ اقدامات ارزنده و آثار فاخری از خود با ویژگی های خلاقانه و کاربردی دارند، می توانند با تکمیل فرم در جشنواره شرکت کنند.

مهدی محسنی نیا، دبیر کمیته علمی جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران، تمایز این جشنواره را در ثبت ایده ها و انتقال تجربه عنوان کرد و افزود: به صاحبان آثار برگزیده، گواهی جشنواره اعطا می شود. وی گفت: رسانه‌ها به عنوان بال های توسعه شهری می‌توانند کمک کنند تا مسائل مهم به صورت اولویت‌بندی شده و برجسته گرد و منجربه پرونده خبری گردد.

محسنی نیا، ارتقای دانش و تعامل همکاران روابط عمومی را از اهداف اصلی جشنواره نامید و گفت: بخش ویژه جشنواره به آثار خلاق با موضوع فرهنگ سازی در مقابله با کرونا و تهدیدات فرونشست زمین در چوزه روابط عمومی اختصاص دارد. همچنین، کارگاه های تخصصی ازجمله برنامه های جنبی جشنواره است.

در ادامه، سیدمحمد موسوی رئیس جشنواره ملی خبر گفت: خوشبختانه با تعاملات و رویکردهای دولت، فضایی پرامید و سازنده، ایجاد خواهد شد تا بتوانیم در حوزه رسانه، خبر و روابط عمومی فعالیت متفاوتی را دنبال کنیم.

وی در صحبت از جشنواره ملی  ایده های خلاق روابط عمومی اظهارکرد: امسال علاوه بر ایده های خلاق روابط عمومی، جشنواره ملی خبر با رویکرد  پرونده خبری را به تاسی از ایده های روابط عمومی دنبال می کنیم و تلاش براین است تا بتوانیم رویکرد پرونده خبری را در سطح شهر و رسانه ها توسعه دهیم. ضمن آنکه، در این جشنواره موضوع حائز اهمیت این است که نگاه ما به نیاز مردم است زیرا، مردم نیز نیازمند خلاقیت و سبک های جدید هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه نگاه مردم به خبر در مسیر پیچیدگی خاصی در حال حرکت است، ادامه داد: ضروری است به سوی پرونده خبر و همچنین رویکرد خبرخوب تمرکز کنیم تا امید و نشاط را به جامعه بازگردانیم.

استاد دانشگاه در حوزه روابط عمومی با بیان اینکه در خبر خوب باید به شکل های متفاوت اتفاقات را مطرح کنیم، گفت: جامعه امروز نیاز دارد که برای درج خبر به سبک های جدید بیشتر بپردازیم.

وی در مورد جشنواره خبر ملی عنوان کرد: در جشنواره خبر همه ویژگی های ما استفاده از همه ظرفیت ها به صورت مجازی از ثبت نام تا انتهای رویداد است و اطلاعات جشنواره به صورت مجازی ارسال می شود. همچنین، هیات داوران از مجموعه اساتید دانشگاهی و صنف روزنامه نگاران هستند.

وی با اشاره به علاقه مردم به حاشیه خبر و موضوعات مهم در پرونده خبری، افزود: موضوع سلامت، محیط زیست و کشاورزی، حقوق شهروندی و عمران و توسعه شهری موضوعات حائز اهمیتی است که باید به آن پرداخته شود.

در این جلسه، از پوستر دومین جشنواره ملی ایده های خلاق رونمایی شد.

شایان ذکر است، علاقه مندان و متقاضیان تا ۳۰ دیماه ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به سامانه سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران به نشانی nipr.daneshpajoohan.ac.ir، بخش جشنواره ایده های خلاق، فرم های شرکت در جشنواره را تکمیل و  آثار ارزشمند خود را ارسال نمایند.

فرزانه افسرطه