در واقع تقویت و چابک سازی همه جانبه نقاط ضعف و توسعه نرمال و متوازن نقاط قوت با یک برنامه اکوسیستمی با در نظر گرفتن فرصتها و تهدیدها در وضع موجودو آینده میتواند بسیار راهگشا و البته کاربردی _اجرایی باشد. اجتناب از رشد کاریکاتوری مجموعه از وظایف اصلی و مهم این اکو سیستم است. در واقع رشد کردن زمانی معنا پیدا می کند که در همه حوزه ها صورت بگیرد شاید مجوعه هایی را دیده اید که فقط در یک حوزه رشد می کنند برای مثال فقط کسب علم و یا ثروت می کنند ولی این موارد به تنهایی کاربرد ندارند مطمئناً اگر در بعضی از حوزه ها رشد خوبی داشته باشید و در بعضی دیگر نه . در این صورت است که کاریکاتوری رشد کرده اید.

شناسایی بازیگران یک اکو سیستم بطور دقیق و همزمان اولویت بندی آنها و نحوه تعامل آنها با هم در راستای ارزشهای بنیادین و تدوین پیوست های مربوط به هر کدام دارای اهمیت و موجب ِ توسعه پایدار می گردد:

  • پیوست ایده پردازی مبتنی بر بذر پیشنهاد ، خلاقیت و رادار60 درجه  نوآوری
  • پیوست رسانه ای معتمد، کارآمد و بروز در کلاس جهانی
  • پیوست فناوری و مدلهای جدید
  • پیوست بین الملل
  • پیوست آینده پژوهی و تاب آوری
  • پیوست فرهنگی و اجتماعی ((کارآفرینی اجتماعی و اخلاق محوری)
  • پیوست داده ورزی و مدیریت دارایی های نامشهود
  • پیوست مرجعیت علمی ، پژوهشی
  • پیوست اقتصادی ، فرصتهای سرمایه گذاری و ابجاد جریانهای درآمدی پایدار
  • پیوست نخبگان و هیات های اندیشه ورز(زیرگروه پیوست ایده و نوآوری باز)

پیوست بین الملل

ابزار بهبود برند

با توجه به فرسایش حاکمیت دولت‌ها در کنار کم‌رنگ‌شدن مرزها، شاهد تغییر ظرف فعالیت و کارکرد دولت‌ها در فضای تعامل و رقابت با بازیگران فراملّی و فروملّی هستیم؛ سوم، ماهیت میان‌کنش بین بازیگران، به‌گونه‌ای تغییر یافته که فضای رقابت – همکاری بر روابط میان آن‌ها در "نظام بین‌الملل معتدل"حاکم شده، و اهمیت یافتن شبکه‌های مجازی در فضای "شفافیت فزاینده"، اولویت را به فرایندها در مقایسه با ساختارها داده است. مضافا‌‌ً این‌که فرایندهای افقی و "از پایین به بالا" نیز بر نظام تصمیم‌گیری جهانی تأثیرگذارند.امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی‌کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده‌ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می‌شوند. کشورها از طریق مبادلات بین‌المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می‌کنند.اقتصاد بدون وزن و تجارت دانش یکی از مهمترین ابزارهای دیپلماسی و ثروت آفرینی است .

پیوست رسانه ای معتمد

وکارآمد در کلاس جهانی

پیشگام بودن در صحنه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعی که مبتنی برتخصص، مهارت و دانش روز می باشد،موجی از اعتماد آفرینی را در همه سطوح جامعه ایجاد کرده و شما رابه عنوان یک رهبر درصنعت خود معرفی خواهدکرد.این شهرت، علاوه بر ثروت آفرینی ، اعتمادآفرینی ،ایجاد جریان دانایی و کارآفرینی در حوزه هاي کوچک وبزرگ به جذب نخبگان نیز کمک کرده ودر نتیجه به ارزش آفرینی منجرخواهد شد. بابرنامه ریزي وپیوست هاي رسانه اي هوشمند شما می توانیدبه عنوان شخصی حقیقی یا حقوقی به اوج شهرت برسید. خلق برند، معماری برند، توسعه برند، هدایت شبه برندهاو.... همگی از بخش هایی هستند که بدون وجود پیوست رسانه ای امکان توسعه و معرفی نخواهند یافت.

پیوست ایده پردازی

خلاقیت و رادار 360 درجه نوآوری

خلاقیت آدمی منبع بی پایان اقتصاد است. نوآوری یک انتخاب نیست، ضرورت است. قلب کسب وکار، رشد و نوآوری است.نوآوری،موتور خستگی ناپذیر برای توسعه اقتصادی است. خلاقیت و نوآوری یک فرایند است که با بذرهای پیشنهاد شروع شده با ایده پردازی متمرکز روی بذر پیشنهاد ادامه یافته، به تولبد علم رسیده و آماده ثروت آفرینی می شود. مفهوم کسب وکار از این مرحله ببعد آغاز می گردد. استخراج الویت ها در تولید بذرهای پیشنهادی باید حاصل ترکیب رویکردهای زیر باشد:

  • • مزیت محوری
  • • نیازمحوری
  • • مرزشکن بودن
  • • آینده نگری
  • • ارزش آفرینی
  • • و ثروت آفرینی

برای تولد یک لحظه، لحظه ی پیش باید بمیرد. نو شدن ، نیاز به پوست اندازی دارد و پوست اندازی نیاز به خلاقیت و نوآوری.خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است و نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکرجدید است. سازمانها بادید محدود در نوآوری قطعاً فرصتها را از دست می دهند. رادار نو آوریتان را روشن کنید و چالشها را به فرصت تبدیل کنید. رصد مستمر کلان روندهای جهانی یک الویت است.

 پیوست فرهنگی و اجتماعی

جز لاینفک توسعه پایدار

پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه های مختلف مقوله ای است که در سالیان اخیر در کشور ما توجه زیادی به آن شده و مجموعه های مختلف اجرایی و خدماتی به آن روی آورده اند. در ادبیات جهانی این مورد با عنوان تاثیرات اجتماعی یا تاثیرات فرهنگی و اجتماعی پروژه ها مورد بحث قرار میگیرد به این معنی که در اثر اجرای یک پروژه یا یک طرح بزرگ چه پیامدهای فرهنگی و اجتماعی در محیط پیرامونی و اقشار اجتماعی و ادراک های فرهنگی به وجود می آید. لذا اجرای طرح های بزرگ و تاثیر گذار علاوه بر پیامدهای مستقیم اجرایی آن منجر به پیامدها و اثرات فرهنگی و اجتماعی در ابعاد و لایه های مختلف میشود و لذا در نظر گرفت این پیامدها و اثرات نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

پیوست آینده پژوهی

و تاب آوری اقتصادی

آینده ‏پژوهی ترسیم رویدادهای آینده است و پژوهشی است توصیفی که به توصیف نادیده ‏ها و ناشنیده ‏ها در آینده می‏ پردازد. در آستانه هزاره سوم میلادی، فرآیند تغییر و تحول مستمر و پر شتاب از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری و از مهم ترین مشخصات بارز آن به شمار می رود و فرآیند در آستانه  این هزاره ، فرآیند تغییر و تحول مستمر و پر شتاب از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری و از مهم ترین مشخصات بارز آن به شمار می رود و فرآیند پیش بینی بهترین آینده های محتمل بر اساس کلان روندهای جهانی که اساس و بستر ساز تغییر و تحول و دگرگونی است، در این خصوص نقش بسیار بنیادین و تعیین کننده ای ایفا می کند. افراد، سازمان ها و جوامعی که نتوانند خود را با این تحولات پر شتاب همگام کنند دچار حالت ایستایی و توقف و سکون شده، بی شک در آینده حضورفعالی نخواهند داشت و سرانجام دچار اضمحلال می شوند. در این میان افرادی هستند که در این دریای پر تلاطم انقلاب های پی در پی، بر روی موج ها سوار بوده و در زمانی که همگان بر هرج و مرج، نابسامانی، تناقض و عدم تعادل اذعان دارند، آن ها به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند با ارایه محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه تعادل را برقرار کرده و اوضاع را سامان بخشند وارزشی از خود بر جای گذارند. همین افراد هستند که سبب می شوند سازمانی از سازمان دیگر پیشی بگیرد کشوری ازکشورهای دیگر پیشرفت های بارزتری داشته باشد. تلاش صاحب نظران و متخصصان همواره بر این بوده است که برای سازمان ها شرایط و بستری را فراهم کنند که زمینه حاکمیت فن آوری، خلاقیت و نوآوری در آن ها مناسب تر و مستعدتر شود و بتوانند هر چه بیش تر و بهتر از رویدادها و دگرگونی ها بهره مند شوند و حتی آن ها را به وجود آورند.

پیوست داده ورزی و

مدیریت دارایی های نامشهود

ارزشمندترین منبع دنیا دیگرنفت نیست، داده هاست! " داده ها شکل جدیدی از دارایی های جهان امروز هستند درواقع مهمترین دلیل برای اندازه گیری داراییهــای نامشهود این است که اگر سازمانی بتواند سرمایه های انسانی مانند مهارت و دانش کارکنان خود را با سرمایه های اطلاعاتی مانند سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی و سرمایه های سازمانی مانند کار تیمی و فرهنگ سازمانی همسو کند، موفق به خلق یک مزیت رقابتی قوی خواهد شد که به راحتــــی توسط رقبا قابل کپی برداری نیست" سرقفلی ، حق الامتیاز ، حق الاختراع ، حق التالیف ، علائم ونامهای تجاری ، فرمولها و فرآیندهای سری ساخت و انواع پروانه های ساخت ان نمونه هایی از دارائیهای نا مشهود می باشند. اما آنچه دارائیهای نا مشهود را در مدبریت استراتژیک متمایز می نماید سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی ، استراتژی سازمانی و همسویی دارائیهای نامشهود می باشند .اگر داده ها را به اندازه کافی شکنجه کنید، به هر چیزی اعتراف خواهند کرد.    

منبع: هفته نامه نوسان