پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402, 9 رمضان 1445, Tuesday 19 March 2024
کد خبر: 16883
منتشر شده در دوشنبه, 28 تیر 1400 08:22
تعداد دیدگاه: 0
کاروان ورزش ایران به سمت المپیک توکیو بدرقه شد

در شرایطی که مسابقات المپیک توکیو از روز اول مرداد آغاز خواهد شد، مراسم بدرقه کاروان ورزش کشورمان به این رقابت‌ها، شنبه‌شب با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، روسای برخی فدراسیون‌ها و برخی از ورزشکاران رشته‌های المپیکی در سالن VIP فرودگاه امام خمینی برگزار شد.  

به این ترتیب گروه اول ورزشکاران ایران به ژاپن اعزام شدند. در این مراسم ورزشکاران رشته‌های تیراندازی، والیبال، بسکتبال، تکواندو، شمشیربازی و تنیس روی میز حضور داشتند. ایران با کسب ۶۷ سهمیه در مسابقات المپیک توکیو رکورد همه ادوارش را شکست. این ۶۷ سهمیه عبارتند از: ۱۲ سهمیه والیبال، ۱۲ سهمیه بسکتبال، شش سهمیه تیراندازی، شش سهمیه کشتی آزاد، پنج سهمیه کشتی فرنگی، چهار سهمیه دوومیدانی، چهار سهمیه شمشیربازی، سه سهمیه وزنه‌برداری، سه سهمیه تکواندو، سه سهمیه کاراته، دو سهمیه بوکس، دو سهمیه قایقرانی، یک سهمیه بدمینتون، یک سهمیه شنا، یک سهمیه تنیس روی میز، یک سهمیه تیراندازی با کمان و یک سهمیه دوچرخه‌سواری.
همچنین در المپیک توکیو شاهد حضور بیشترین تعداد زنان ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها خواهیم بود که اکثر آنها اولین حضور خود را تجربه می‌کنند. ۱۰ زن ورزشکار ایرانی موفق شده‌اند سهمیه المپیک توکیو را به‌دست بیاورند. جوان‌ترین عضو کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو آرمینا صادقیان از رشته‌ تیراندازی متولد سال ۱۳۸۰ است. او اولین المپیک خود را در سن ۱۹ سالگی تجربه می‌کند. بزرگ‌ترین عضو کاروان کشورمان هم جواد فروغی از رشته تیراندازی متولد سال ۱۳۵۸ است. او نیز اولین المپیک خود را تجربه می‌کند. پرسابقه‌ترین عضو کاروان ایران نیز احسان حدادی است که در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو حضور داشته و حاصل تلاش او یک مدال نقره پرتاب دیسک در لندن بوده است. جالب است بدانید در کاروان ایران دو برادر ورزشکار هم حاضر هستند. محمد‌علی و محمدرضا گرایی ملی‌پوشان کشتی فرنگی دو برادری هستند که در توکیو به میدان می‌روند. این دو برادر شیرازی خاطره حضور رسول و امیررضا خادم در المپیک ۹۲ بارسلون و ۹۶ آتلانتا را زنده می‌کنند.

حاشیه اصلی بدرقه کاروان ایران هم رونمایی از لباس رسمی ورزشکاران کشورمان بود که باز هم طبق معمول انتقادهای بسیار زیادی را به‌دنبال آورد. مخصوصا لباس طراحی شده برای بانوان کشورمان با نقدهای زیادی مواجه شده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار