در اولین روز از آخرین هفته تیر، دلار نتوانست از سد مقاومت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند. روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به ۲۴ هزار و ۶۷۰ تومان رسید. به گفته فعالان، دلیل اصلی افت قیمت دلار، افزایش احتیاط معامله‌گران و کاهش حجم معاملات در بازارهای همسایه بود. برخی فعالان احتیاط معامله‌گران را ناشی از هراس آنها در مورد عرضه بازارساز دانستند

 

هشدار نسبت به وضعیت واردات برنج

در تازه‌ترین مکاتبه گمرک ایران با وزارت صمت، وضعیت واردات برنج و ذخایر آن با توجه به اعمال ممنوعیت فصلی واردات و بلاتکلیفی کشتی‌های حامل برنج برای ورود به ایران مورد تاکید قرار گرفته و خواستار بازنگری در تاریخ ممنوعیت فصلی واردات این کالا جهت جلوگیری از کمبود برنج یا افزایش قیمت آن در ماه‌های آتی شده است.

 

جایگاه پنجم ایران در تولید بیت کوین در جهان

بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج ایران در جایگاه پنجم تولید بیت کوین از نظر شاخص «هارش ریت» قرار دارد، چین، آمریکا،‌ قزاقستان و روسیه هم در جایگاه های بعدی قرار دارند.

 

مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی شرکتهای حقوقی یک ماه دیگر تمدید شد. به گفته محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور، با توجه به قرمز بودن شرایط کرونایی برخی شهرها و مشکلات شرکت‌ها، موعد تسلیم اظهار نامه مالیاتی یک ماه تمدید شد.

 

سقف قیمت مصوب نهاده‌های دامی اعلام شد

کارگروه نظارت و تخصیص ارز وزارت جهاد کشاورزی، سقف قیمتهای مصوب ده قلم کالا و نهاده دامی را مشخص کرد که بر اساس آن، سقف قیمتی ذرت برزیل 302 یورو به ازای هر تن و سقف قیمت جو روسیه در بنادر شمالی 228 یورو به ازای هر تن تعیین شد. همچنین با توجه به هزنیه انتقال و کارمزد دینار عراق، مقرر گردیده تا در زمان ثبت سفارش حداکثر 5 درصد به قیمت مصوب کمیته ارزی اضافه شود.

رشد ارزش صادرات بخش کشاورزی

براساس جدیدترین آمار از صادرات بخش صنعت در سه ماه‌ نخست امسال، ارزش صادرات این بخش ۹۰۹ میلیون دلار و وزن کالاهای صادراتی در این بخش نیز ۸۹۴ هزار تن برآورد شده است. بر این اساس، ارزش صدور بخش کشاورزی ۵۵ درصد و وزن کالاهای صادرشده نیز ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

 ورود ۴۴هزار تُن کالای ترانزیتی از مرز پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری میزان ترانزیت ورودی کالا به پایانه مرز رسمی پرویزخان، ۴۴ هزار تُن بود که توسط یک هزار و ۶۶۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۶۵ دستگاه کامیون خارجی انجام شد.

 

میز ملی حل مشکلات خرما تشکیل می‌شود

به گفته نماینده مردم دشتستان در مجلس،  میز خرما با هدف حل مشکلات فعالان تولید و عرضه این محصول در سطح کلان و ملی تشکیل می‌شود.

 

وزیر امور خارجه هند در جریان کنفرانس "آسیای مرکزی و جنوبی:پیوستگی منطقه ای،فرصت ها و چالش ها" گفت: بندر چابهار مرکز مهم حمل و نقل منطقه‌ای از جمله به افغانستان است و ایجاد ارتباط باید همگام با قوانین بین‌المللی، حاکمیت ملی و وحدت ارضی باشد.