حسن رعيت را افكار عمومي بيشتر به‌دليل تصاوير منتشر شده از او مي‌شناسند؛ تصاويري كه دست‌كم در يك مورد كه بسيار هم بحث‌انگيز شد، او را با لباس شخصي سوار بر موتورسيكلت و دست به كلت كمري نشان مي‌داد. دستيار بابك زنجاني كه در وقايع پس از انتخابات ۸۸ با همان موتورسيكلت و همان اسلحه لابه‌لاي جمع معترضان مي‌تاخت، يك سال و ۸ ماه و ۹ روز پس از بازداشتش در ۲۲ فروردين‌ماه در نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهاماتش حاضر شد. براساس آنچه جعفرزاده، نماينده دادستان در آن جلسه دادگاه كه به رياست قاضي بابايي برگزار شد، گفته سيدحسن ميركاظمي مشهور به رعيت متولد ۱۳۵۱ به مشاركت در اخلال عمده در نظام پولي و ارزي كشور از طريق اخذ مبالغ كلان ارزي و ريالي با تقلب از بانك‌ها معادل ۴۰۰ ميليون دلار و بيش از ۵ هزار ميليارد ريال منجر به اخلال در نظام اقتصادي كشور با وصف سردستگي، مشاركت در كلاهبرداري شبكه‌اي از بانك‌ها به مبلغ مذكور در بند نخست، مشاركت در جلب و استفاده از اسناد مجعول، مشاركت در پولشويي به ميزان مبالغ ارزي و ريالي مندرج در اتهامات اول و دوم، مشاركت در پرداخت رشوه به علي دارابي‌نيا مديرعامل و رييس هيات‌مديره وقت بانك صادرات لرستان به مبلغ ۱۱ ميليارد ريال، محمد حسن كريمي رييس وقت بانك پارسيان كيش به مبلغ ۹۸۰ ميليون ريال، رييس وقت شعبه ۴۰۶۰ بانك صادرات گرگان به تعداد ۳۰ عدد سكه، خانم منصوره عنصري رييس وقت شعبات بهار و سه راه طالقاني بانك ملت به ميزان ۵ عدد سكه و ۳۰۰ ميليون ريال وجه نقد، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانوني با سوءاستفاده از روابط خصوصي و قطع و خشكاندن ۲۰۶ اصله درخت متهم شده است. اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده حسن رعيت به ارايه توضيحاتي جعفرزاده نماينده دادستان درباره اين پرونده گذشت و روز گذشته دومين جلسه دادگاه برگزار شد. 
در اين جلسه دادگاه موارد ديگري از اتهامات حسن رعيت كه به عنوان متهم رديف اول پرونده با كيفرخواستي ۴۰۰ صفحه‌اي روبروست، ازسوي نماينده دادستان مطرح شد. گفته‌هايي كه گواه آن بود كه حسن رعيت، علاوه‌بر ارتباط با بابك زنجاني، با مرحوم غلامرضا منصوري هم ارتباط داشته است. قاضي جنجالي كه ازجمله متهمان پرونده اكبر طبري بود و حالا پرونده درگذشتش در يك كشور اروپايي، از مهم‌ترين و بحث‌انگيزترين پرونده‌هاي قضايي در فضاي رسانه‌اي كشور است. 
جعفرزاده همچنين در ادامه دومين جلسه رسيدگي به اتهامات حسن رعيت، به ارايه توضيحاتي درباره «ارتباطات رعيت با سيامك صميمي قائم‌مقام معاونت برنامه‌ريزي وزارت صنايع و معادن وقت جهت انتفاع نامشروع از تسهيلات كلان بانك‌هاي صنعت و معدن و كشاورزي، ارتباط با محمد آريا، پرداخت رشوه به رييس هيات‌مديره بانك صادرات استان گلستان، پرداخت رشوه به رييس شعبه بانك پارسيان كيش، سوءاستفاده از حساب كارمندان خود جهت پولشويي و اخذ حواله‌هاي ارزي دولتي به واسطه شركت‌هايي با ذينفع واحد و عدم واردات كالا‌هاي توليدي پرداخت. بنابر آنچه نماينده دادستان گفته، آسيب به محيط زيست و وصول ۲ فقره شكايت شهرداري منطقه يك تهران در سال ۹۸ از حسن ميركاظمي از ديگر موارد اتهامي منتسب به حسن ميركاظمي به عنوان متهم رديف اول اين پرونده است. حسن رعيت اما در اين پرونده تنها نيست؛ او ۲۱ همدست داشته كه بخشي از دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اين پرونده، به معرفي آن همدستان و توضيحاتي درباره‌ آنان اختصاص داشت. توضيحاتي كه نشان مي‌دهد ۲ نفر از افراد خانواده حسن رعيت هم به عنوان متهمان در اين پرونده حضور دارند؛ سيد روح‌الله ميركاظمي، برادر حسن رعيت كه متهم رديف چهارم پرونده است و منصور معتقد، برادر همسر حسن ميركاظمي هم متهم رديف دوم اين پرونده است كه نماينده دادستان از او با عنوان «مغز متفكر ايجاد و تأسيس شركت‌هاي صوري و كاغذي و دريافت حواله‌هاي ارزي به واسطه اين شركت‌ها از منابع بانكي براي گروه ميركاظمي»ياد كرد. همچنين توضيحات جعفرزاده، نماينده دادستان نشان مي‌دهد كه از ۲۲ متهم اين پرونده، ۴ نفر در حال حاضر متواري هستند؛ باقر شعار متهم رديف سوم، محمدامين علوي طالبي متهم رديف ششم، سيدعليرضا هاشمي‌زاد متهم رديف هفتم و علي قاسمي متهم رديف دهم. بنابر گفته‌هاي نماينده دادستان علي‌اشرف افخمي، رييس وقت بانك صنعت و معدن هم به عنوان متهم رديف شانزدهم و محمدحسن كريمي رييس شعبه كيش بانك پارسيان هم به عنوان متهم رديف نوزدهم در اين پرونده حضور دارند. جلسه دوم دادگاه رسيدگي به پرونده حسن رعيت با پايان قرائت كيفرخواست و عناوين اتهامي ۲۲ متهم به پايان رسيد. درنهايت با توجه به درخواست وكلاي شكات مبني بر استمهال و ارايه فرصت مطالعاتي از سوي دادگاه، قاضي بابايي با اعلام فرجه دو هفته‌اي گفت كه زمان برگزاري جلسه بعدي دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.