اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است که به شرکت‌هایی که همزمان با ثبت در پنجره واحد شروع کسب‌وکار، به عضویت اتاق دربیایند، کارت عضویت دو ساله، تخفیف در هزینه دوره‌های آموزشی، ارائه سریع بازرگان کارت و مزایای ویژه متخلفی اعطا می‌کند.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: پیش بینی می شود صادرات ایران به افغانستان تا پایان سال به 2 میلیارد و 700 میلیون دلار برسد.

 

به گفته معاون فنی گمرک ایران، در حال حاضر با احتساب کالاهای موجود در ۵۴ شناور رسیده و در حال پهلوگیری یا تخلیه در بنادر، موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر به بیش از ۵.۵ میلیون تن می رسد. در بین بنادر بیشترین موجودی کالاهای اساسی با بیش از ۲.۶ میلیون تن به بندر امام خمینی(ره) اختصاص دارد.

 

 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق، گفت: با راه اندازی سامانه جامع تجارت، ساماندهی اهلیت و شایستگی یک فرد با عنوان بازرگان باید مشخص شود و سپس کارت متناسب با سطح فعالیت آن صادر شود.

 

۱۲۰۰ تن بذر ذرت در گمرکات مانده است/ یک فعال بخش خصوصی از متروکه شدن ۱۲۰۰ تن بذر ذرت دامی در گمرک خبر داد.

 

 

 

 

 

موافقت رئیس جمهور با ترخیص ۲ هزار کامیون دپوشده در گمرکات

درپی ترخیص نشدن کامیون‌های وارداتی زیر سه سال ساخت طرح نوسازی ناوگان فرسوده، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از حسن روحانی رئیس جمهور درخواست کرد تا دستور ترخیص هر چه سریع‌تر ۲ هزار دستگاه کامیون معطل مانده در گمرک را صادر کند که رئیس جمهور با این درخواست موافقت کرد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات خودرو نباید برای کشور تعهدات ارزی ایجاد کند. به همین دلیل واردات مشروط به این است که ارز مورد نیاز از طریق صادرات قطعات و خودرو و همینطور فروش نفت خام تامین شود. البته پول‌های بلوکه شده دولت در دیگر کشورها مشمول این طرح نمی‌شوند.

 

ارزش صادرات زنجیره سیمان در 7 ماهه امسال از سطح 163.4 میلیون دلار گذشت.

 

اکونومیست با هشدار نسبت به خوش‌بینی ها در خصوص افزایش قابل‌توجه صادرات نفت ایران در دولت بایدن نوشت: رشد درآمد نفتی ایران احتمالاً محدود خواهد بود.

 

یک نشریه فولادی نوشت " بهای شمش دریای سیاه، تقریبا به عدد ۵۰۰ دلار  رسیده است.  این در حالی است که اقتصاد جهانی از جمله صنایع خودرو سازی هنوز هم تحت تاثیر کرونا قرار دارد."