معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت:آمارنامه سال 98 شهر اصفهان با همکاری و تعامل شهرداری با 70 دستگاه و نهاد اجرایی همزمان با روز آمار و برنامه ریزی،رونمایی شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همزمان با یکم آبانماه روز آمار و برنامه ریزی از کتاب آمارنامه شهر اصفهان در سال 98 و همچنین کتاب "بودجه 99 شهرداری اصفهان به زبان ساده" با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و جمعی از مدیران شهری رونمایی شد.

برای تدوین آمارنامه سال 98 شهر اصفهان بیش از 70 دستگاه و نهاد اجرایی و دولتی داده های مورد نیاز را در اختیار معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان قرار داده اند تا این آمارنامه برخلاف دوره های قبل که در 20 فصل تدوین می شد، امسال در 22 فصل با اضافه شدن دو فصل دیگر برای اولین بار بین کلانشهرها، تهیه و منتشر شود.

علیرضا صادقیان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در مراسم رونمایی از آمارنامه شهر اصفهان و کتاب بودجه شهرداری با اشاره به اینکه اهمیت آمار ریشه در تاریخ دانش بشری دارد، اظهار کرد: همواره انسان ها نیاز به داده ها و آمار داشته اند تا با تبدیل آنها به اطلاعات بتوانند زندگی کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در همه حوزه ها بدون وجود آمار و اطلاعات امکان پذیر نیست و از همین رو انسان و آمار با هم به رشد و بلوغ رسیده اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهرداری و به خصوص معاونت برنامه ریزی به واسطه تکالیف قانونی و نیاز به برنامه ریزی و شفاف سازی اقدام به انتشار آمار نامه می کنیم.

وی ببا بیان اینکه اولین آمارنامه شهر اصفهان با مصوبه شورای شهر اصفهان در سال 1387 منتشر شد، اظهار کرد: آمارنامه یکی از منابع معتبری است که مراکز علمی، پژوهشگران و دستگاه های اجرایی استان و کشور قادر به استفاده از آن هستند.

صادقیان ادامه داد: آمارنامه سال 98 شهر اصفهان شامل 22 فصل است که نسبت به سال گذشته دو فصل به آن افزوده شده است که می تواند بخشی از نیازهای اطلاعاتی مدیران را تامین کند.

اضافه شدن دو فصل جدید به آمارنامه سال 98 شهر اصفهان برای اولین بار

در ادامه این مراسم، سعید ابراهیمی، مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمايه انساني شهرداری اصفهان با اشار به فصل های 21 و 22 آمارنامه سال 98 شهر اصفهان که به این کتاب افزوده شده است، اظهار کرد: فصل 21 آمارنامه شهر اصفهان منتخب آمارنامه شش سال اخیر شهر برای استفاده از داده های سری – زمانی است.

وی ادامه داد: این فصل می تواند یک پایگاه اطلاعاتی برای محققان و مدیران به حساب آید.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمايه انساني شهرداری اصفهان با بیان اینکه فصل 22 آمارنامه سال 98 شهر اصفهان نیز به اطلاعات کلیدی در مورد کلانشهرهای کشور پرداخته است، افزود: همچنین در سال جاری آمارنامه الکترونیک نیز تهیه شده و امکان گزارش گیری در قالب داشبورد رسا نیز در آن وجود دارد.

وی به بلوغ شهرداری در حوزه تهیه آمارنامه ها به همکاری بیش از 70 دستگاه اجرایی با شهرداری اشاره و اظهار کرد: این همکاری و تعامل نمونه ای از مدیریت یکپارچه شهری را به نمایش می گذارد.

ابراهیمی افزود: با بلوغ نظام آماری، حوزه ارزیابی نیز بهتر انجام می شود و در همین راستا برنامه اصفهان 1405 با بلوغ نظام آماری قابلیت سنچش پذیری پیدا کرده است.

وی به راه اندازی رصدخانه شهر اصفهان با همکاری دانشگاه اصفهان نیز اشاره و تصریح کرد: این رصدخانه اطلاعات استراتژیک و کلان شهر اصفهان را در اختیار سیاست گزاران کلان قرار می دهد که در سطح عالی تر تصمیم گیری کنند.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمايه انساني شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم امسال راه اندازی رصدخانه به سرانجام برسد و شاهد رونمایی از سایت اینترنتی و فیزیکی رصدخانه شهر اصفهان باشیم.