در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان، کاروانی از وسایل ورزشی با هدف تجهیز و راه اندازی 50 باب خانه ورزش روستایی با برپایی مراسمی در گلستان شهدای اصفهان، به مناطق روستایی استان اهدا کرد.

به گزارش اقتصاد بازار، در آیین بدرقه کاروان تجهیزات 50 خانه ورزش روستایی که به میمنت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، مهدی اسدی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به راه اندازی یکصد خانه ورزش روستایی در استان اصفهان در سال جاری، گفت: افتخار ما این است که درهر روستا یک مجموعه ورزشی راه‌اندازی کنیم.
مهدی اسدی با بیان آنکه به مناسبت هفته دفاع مقدس در ۸ شهرستان اصفهان، تیران و کرون ،دهاقان، سمیرم، نائبن، گلپایگان، نطنز و فلاورجان ۵۰ خانه ورزش دیگر افتتاح می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ پایگاه مقاومت بسیج در محلات کم برخوردار به خانه ورزش تجهیز شده و همچنین ۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان نائین و تجهیز ۳۸ خانه ورزش روستایی توسط ادراه کل ورزش و جوانان و ۵۰ باب خانه ورزش نیز که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مجموعه  خانه‌های ورزش روستایی در سال ۹۹  نزدیک به ۱۰۰ خانه می رسد.
وی افزود: با کمک وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، اداره کل ورزش و جوانان، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، استانداری اصفهان، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها توانسته‌ایم نزدیک به ۵۰۴ خانه ورزش روستایی در۵۰۴  روستای کم برخورداراحداث کنیم و تمام تجهیزات ورزشی به صورت رایگان تقدیم این روستاها گردیده و این آمار نشان دهنده پیشتازی استان اصفهان در کل کشور است.
رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان بیان کرد:خانه‌های ورزش روستایی توسط دهیاران هر روستا اداره می شود و خواهد بود و برای دولت در آینده هزینه جانبی نخواهد داشت.
اسدی در ادامه، از افتتاح ۱۶۰‌ خانه ورزش روستایی تا پایان امسال خبر داد و گفت: در تلاشیم تا سرانه ورزش کشور را افزایش دهیم و بتوانیم احیاگر ورزش‌های بومی و محلی در سطح استان اصفهان باشیم.

سید محمد طباطبایی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از رشادت، جانفشانی و ایثارگری جوانان این مرزوبوم در 8سال دفاع مقدس سخن راند و برگزاری این مراسم در گلستان شهدا با حضور هیات ورزش های روستایی و بازی های محلی را تلفیقی ازبرنامه فرهنگی و ورزشی نامید که می تواند در یافتن مسیر رشد و تعالی برای جوانان پندآموز باشد. وی گفت: توسعه فرهنگ ورزش روستایی در دستورکار وزارت ورزش و فدراسیون ورزش عشایری و محلی قرار دارد و امیدواریم با تجهیز بیشتر خانه های ورزش روستایی، نقش خود را ایفا کنیم.

طباطبایی با تاکید بر خدمت دهی به روستاها، ضرورت حضور در مناطق روستایی و شناسایی مشکلات و تنگناهای مختلف، عملیاتی شدن راه حل ها و راهکارهای لازم را مطرح کرد.

سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با ابراز تاسف از شرایط سخت استان اصفهان بلحاظ کرونا و محدودیت هایی که در این برهه ایجاد شده، راه اندازی خانه های ورزش روستایی را ارزشمند خواند و افزود: افتتاح این برنامه در گلستان شهدا، به ما گوشزد می کند که این جوانان تمام هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما امروز با آرامش زندگی کنیم.

سردار فدا با ابراز همدردی با خانواده شهدا، بر افزایش توان و آمادگی رزمی در دفاع از نظام، قرآن و ولایت سخن راند و نقش ورزش را در این زمینه یادآور شد. وی با گرامیداشت یادو خاطره هزارو200 شهید در قشر ورزش، گفت: این شهدا می توانند الگویی برای جوانان و ورزشکاران کشور باشند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در بیان اهمیت اسوه سازی و استفاده از ظرفیت های مختلف در انتقال فرهنگ رشادت و شیوه زندگی شهدا در دفاع از نظام، گفت: این فرهنگ باید تقویت شود. همچنین، گرامیداشت یادوخاطره شهدا باعث ارتباط بین نسلی می شود و امیدوارم گام موثری دراین زمینه برداریم.