شورای سیاستگذاری اندیشکده نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان با هدف تعیین سیاست های اندیشکده تشکیل جلسه داد.

به گزارش اقتصاد بازار، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه افزایش تعامل میان صنعت و دانشگاه را نیازمند ممارست زیادی دانست و افزود: در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان، ساز و کارهای ویژه ای در خصوص افزایش این تعاملات ایجاد شد که تاسیس سرای رشد و نو آوری از جمله این تمهیدات بود.

وی کمک به پایان پروژه شرکت نمایشگاه های اصفهان، کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی، پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و صندوق حمایت از فعالان اقتصادی را از دیگر اولویت های برنامه های اتاق بازرگانی اصفهان در دوره جدید فعالیت بیان کرد.

گلشیرازی بر نقش تسهیلگری اتاق بازرگانی برای افزایش تعامل صنعت با دانشگاه و استفاده از پتانسیل های موجود در دانشگاه برای کمک به رفع مشکلات صنایع بویژه در شرایط بحران کنونی تاکید کرد و گفت: براي غلبه برشرايط موجود بايد ارتباط منظمی بين بخشهاي مولد اقتصادي و بخش فرهنگي به واسطه بخش علمي كه همان دانشگاه است برقرارشود.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، هدف از برگزاری این جلسه را تبادل نظر در خصوص عملیاتی شدن تفاهم نامه میان این دانشگاه و اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: برگزاری اینگونه جلسات زمینه ساز تغذیه فکری مدیران برای تصمیم سازی است. وی بخشی از مشکلات کنونی کشور را ناشی از تعطیلی اتاق های فکر و تصمیم گیری بر اساس دانسته های شخصی که بعضا بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب امر صورت می گیرد، دانست و ابراز امیدواری کرد: اندیشکده بتواند در خدمت فعالیت های مشترک اتاق بازرگانی و دانشگاه قرار گیرد. وی اندیشکده نوآوری را اتاق فکری برای همکاری های مشترک بویژه در شرایطی که فعالان اقتصادی با عدم قطعیت در بسیاری از موارد روبرو هستند، دانست.

طالبی گفت: بررسی عدم قطعیت های موجود و در نظر گرفتن احتمالات و در نتیجه ایجاد فرمولی برای اتخاذ بهترین سیاست در شرایط بحران، از مهم ترین وظایف این اندیشکده است.

بهرام سبحانی، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان بررسی تمامی موضوعات و اعمال نظر کارشناسی و ارایه پکیج ویژه برای اجرا را از جمله مهم ترین اقدامات اندیشکده نوآوری دانست که می تواند مانع فعالیت های موازی در این حوزه شود.

حمیدرضا قلمکاری، نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی اصفهان، فعالیت در زمینه افزایش تعامل میان صنعت و دانشگاه را از جمله اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای تحقق جهش تولید بیان کرد.

وی ضرورت تحقق مهارت محوری و کارآفرینی در خروجی دانشگاه ها را بیان کرد و افزود: برای افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در GDP کشور نیازمند تلاش ویژه هستیم. قلمکاری ایجاد پلی برای تزریق دانش نوین و علم روز به صنعت را بسیار مهم دانست و گفت: بسترهای قانونی این مهم مصوب شده و فقط نیازمند اجرا است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان چابکی و چالاکی اتاق و دانشگاه، ارایه اطلاعات دقیق، به روز و در لحظه به فعالان اقتصادی وتمامی حوزه های بهره بردار، استفاده از ظرفیت های شورای مطالعات استراتژیک اتاق در تکمیل شیوه نامه تفاهمی فی مابین و رصد مستمر فعالیت ها برای افزایش اثربخشی را از جمله ملزومات افزایش بهره وری اندیشکده نوآوری و جلوگیری از اقدامات موازی و فعالیت های جزیره ای در این زمینه دانست.

در ادامه جلسه، درمورد راه اندازی و تاسيس انديشکده نوآوري، جايگاه، ساختار ونحوه حمايت ازاين انديشکده بحث وتبادل نظرشد.