این انتظار وجود دارد که با قرنطینه مردم در خانه ها، درآمد تجارت های آنلاین افزایش پیدا کند. از جمله دلایل این انتظار،  افزایش درآمدهای تبلیغاتی و رشد تقاضای خرده فروشی هاست. غیر از این، علی بابا به دنبال توسعه درآمدهایش از عرضه خدمات رایانش ابری و سرگرمی دیجیتال است که به نظر می رسد همه گیری کرونا به افزایش درآمدهای این شرکت از این دو منبع بینجامد اما بلومبرگ در تحلیلی از عدم تحقق این هدف می گوید.

رایانش و پردازش ابری که به عنوان الگوی تازه در عرضه خدمات شبکه شناخته می شود، به دلیل همه گیری کرونا یکی از مهم ترین خدمات مورد تقاضاست. شرکت ها، مشتریان و آموزش دهندگان در شرایط همه گیری به دنبال یافتن راه حل های آنلاین سریع برای برگزاری رویدادهای مختلف در فضای اینترنت بوده اند. تجارت رایانش ابری که علی بابا آن را مدیریت کرده ، در یک سال ۵۸ درصد رشد کرده است. هرچند این رقم بزرگ به نظر می رسد اما در واقع این آهسته ترین سطح از حرکت این بخش در دو سال گذشته بوده است و گویا همه گیری کرونا  به جای رشد این بخش، مانع آن شده است.

از دیگر فرصت های توسعه درآمدهای علی بابا رسانه های دیجیتال و سرگرمی است که خدمات یوکو، علی بابا موزیک و تی مال تی وی شامل می شود. در مجموع  درآمدهای این بخش برای یک فصل ۵ درصد رشد کرده است و رشد سالانه هم ۱۲ درصد بوده که بیشترین میزان رشد است. با این حال درآمد افسانه ای که انتظار می رفت از خانه نشینی مردم در این مسیر نصیب علی بابا شود، ثبت نشده است.

البته کندی رشد کسب وکارها در همه جای دنیا با همه گیری کرونا رخ داده است و شرایط برای علی بابا وخیم و آینده آن نامطلوب نیست اما نمی توان از واقعیت هایی مثل رنج اقتصاد چین از این بیماری چشم پوشی کرد که اهداف اقتصادی این کشور را تغییر داده است. هرچند سرمایه گذاران می خواهند باور کنند که بازگشت چین به مدار کار یک نشانه برای بهبود اوضاع  و مثل حرکت چوب جادویی برای غول های فناوری است اما علی بابا جادوگر نیست.