آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ سود بازار بین بانکی به رقم ۹/ ۱۷درصد رسیده که این رقم در ۹ماه اخیر کمترین مقدار بوده است. برخی کارشناسان می گویند: این افت نرخ سود می تواند ناشی از کاهش انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر باشد.

 

در اولین روز هفته، دلار ۷۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴هزار و ۹۲۰ تومان رسید. به گفته فعالان، افت قیمتی دلار در شرایطی که خبرهای سیاسی چندان مثبت نبود، نشان می‌داد که بازارساز دست بالا را در بازار ارز دارد و توانسته است از طریق عرضه ارز، قیمت دلار را مدیریت کند.

 

احتمال بازگشایی مرز ماهیرود از امروز

رایزن سابق ایران در افغانستان ضمن اشاره به احتمال بازگشایی مرز ماهیرود از فردا گفت: طالبان و دولت مرکزی افغانستان هیچ ممانعتی برای تجارت با ایران اعلام نکرده اند. به گفته وی مرز میلک باز است و تردد کامیون ها بین ایران و افغانستان از این مرز در جریان است.

 

همایش روابط تجاری ایران و تاجیکستان در راستای افزایش سطح مراودات و شناخت از بازار کشور جمهوری تاجیکستان سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ مصادف از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ بر روی پلتفرم نمایشگاه مجازی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام برای شرکت در این رویداد مجازی تا تاریخ ۳ مرداد می باشد .

 

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای واردات دانه کاکائو!

بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای، تا اطلاع ثانوی مهلت ورود دانه کاکائو حـداکثر ۱۸ ماه تعیین کرد. بر این اساس مهلت ارائه اسناد حمـل حـوالـه های ارزی صادره بـه منظـور واردات کالای مذکور، فـارغ از زمـان صـدور حـوالـه و نـوع فعالیـت واردکننـده حداکثر تا ۱۶ ماه افزایش می یابد.

وزیر خارجه ژاپن به ایران می آید

یک رسانه ژاپنی از برنامه وزیر خارجه این کشور برای سفر به ایران در ماه آگوست سال جاری خبر داد.

 

تمدید مهلت انتخاب صادرکنندگان نمونه تا 25 تیرماه

سازمان توسعه تجارت ایران مهلت شرکت صادرکنندگان در رویداد انتخاب صادرکننده نمونه ملی سال 1400 را تا 25 تیرماه امسال تمدید کرد. بر این اساس صادرکنندگان می‌توانند تا 25 تیرماه با ثبت نام در سامانه tpo.ir نسبت به تهیه اسناد و مدارک مرتبط اقدام نمایند.

 

بازار شیلات اوراسیا به روی ایران باز شد

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه طبق آخرین آمار صادرات شیلات کشور از 304 میلیون دلار در سال 92 به بیش از 500 میلیون دلار در سال 99 رسیده است، گفت: بازار اوراسیا به روی شیلات ایران باز شد.

 

رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران قرقیزستان، محدودیت‌های موجود در نقل و انتقالات پولی در ارتباط با ایران را یک مانع جدی دانست و همچنین خواستار تقویت مسیر ریلی بندرعباس به سرخس شد. به گفته او می‌توان به کمک این مسیر ریلی، سطح انتقال کالا از جنوب به کشورهای شمالی مانند روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و... را افزایش داد.

 

صربستان، دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپای شرقی

رئیس اتاق بازرگانی، قزوین با تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی بین ایران و صربستان، گفت: این کشور، دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپای شرقی است.