وزیر امورخارجه آلمان، روز دوشنبه در مادرید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که نسبت به دستیابی به توافق برای نجات برجام «ظرف هفته‌های آینده» اطمینان دارد.

 

روز سه‌شنبه در بازار ارز، خریداران دست بالا را داشتند. ساعت ۳بعدازظهر دیروز اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۵هزار و ۱۴۰تومان معامله شد که افزایشی ۱۳۰تومان نسبت به روز سوم هفته داشت. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد قیمت دلار، جوسازی نوسان‌گیران پیرامون حمله به یک پایگاه آمریکایی در عراق بود.

 

مازندران دروازه روسیه برای رسیدن به خلیج فارس

سفیر ایران در روسیه  گفت: استان مازندران نزد مسئولان دولتی و بازرگانان روسیه به عنوان دروازه بازرگانی و تجارت این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح است. وی توجه به گردشگری بین ایران و روسیه با محوریت استان های مازندران و ولگاگراد را از محورهای مهم توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور برشمرد

 

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال ۱۴۰۰

ممنوعیت فصلی واردات برنج با تصویب کارگروه تنظیم بازار در سال ۱۴۰۰ لغو شد. شایان ذکر است، طی سال‌های اخیر در فصل برداشت برنج تولید داخل برای حمایت از تولیدکنندگان واردات برنج از خارج کشور ممنوع می‌شد.

 

گمرک دوغارون در همه رویه ها فعال است

به گفته سخنگوی گمرک همه مرزهای کشورمان با افغانستان در رویه تجاری مانند قبل فعال هستند و برای رویه مسافری نیز از همه افراد ورودی، تست کرونا گرفته می شود..

 

۶۸هزار تن شکر خام به بندر امام رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۸ هزار تن شکر خام روز گذشته در بندر امام خمینی (ره) خبر داد. این محموله، بخشی از سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین نیاز داخلی کشور است.

 

قطع برق مشترکان فولادی و سیمانی

برق سیمان و فولاد به مدت دو هفته قطع می‌شود. مدیرعامل توانیر به دلیل بالانس میزان مصرف برق کشور، در نامه به شرکت‌های «برق منطقه‌ای» و «توزیع نیروی برق» خواستار توقف فرآیند اصلی تولید مشترکان فولادی و سیمانی شد.

 

به گفته رییس سازمان شیلات ایران، پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری در کشور با رشد ۱۲ برابری از یک تن به 12 تن افزایش داشته است. همچنین میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری کشور از 562 تن به بیش از 3500 تن رسیده است.

 

پرطرفدارترین کالاهای ایرانی در افغانستان

ترکیب صادراتی ایران به افغانستان در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که چدن، آهن و فولاد اصلی‌ترین گروه صادراتی ایران به این همسایه شرقی بوده است و در رتبه‌های بعدی، شیشه، مواد پلاستیکی، فراورده‌های سبزیجات و میوه، قلع و غلات قرار دارند. در آمارهای صادراتی به تفکیف کالا نیز میله‌های آهنی، شیرینی، سیب تازه، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی و کف پوش‌های غیر مخملی بالاترین رتبه‌ها را دارند.

 

راهکار روس‌ها برای افزایش صادرات

در حاشیه برگزاری نمایشگاه اینوپروم 2021، مرکز صادرات روسیه نمایندگان ده‌ها شرکت تولیدی این کشور را برای معرفی کالاهای خود دعوت کرده است. گفته می شود این نهاد می‌خواهد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برای معرفی و کمک به صادرات بیشتر این کشور 350 نشست برگزار کند.