در سومین روز هفته، دلار نتوانست در مسیر صعودی قدم بردارد و قدرت در دست فروشندگان بازار بود. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۰ تومان قیمت خورد که ۱۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود. معامله‌گران سنتی‌تر اعتقاد داشتند، آغاز احتمالی دور جدید مذاکرات هسته‌ای و سودگیری معامله‌گران از خریدهای پیشین عامل نزول قیمت دلار بود.

 

امکان ثبت‌آماری واردات به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سامانه جامع تجارت فراهم شد. کاربران دارای صلاحیت فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (با نقش بازرگان منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی) می‌توانند از بخش «مدیریت پرونده‌های ثبت آماری» اقدام به ثبت پرونده ثبت‌آماری جهت ورود کالا با نوع عملیات ارزی «بدون انتقال ارز» نمایند. این عملیات بدون نیاز به پرداخت کارمزد می‌باشد.

 

بنا بر اعلام معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، امروز پانزدهم تیر، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل است.

 

تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز سال ۱۴۰۰

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور تا پایان سال تامین شده است، گفت: اکنون چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده ‌دامی در بنادر وجود دارد. به گفته وی آمار نشان می‌دهد هر تولیدکننده‌ که تا هفته قبل، نهاده دامی خرید کرده، نهاده‌های دامی خود را تحویل گرفته است.

 

جلوگیری از قاچاق موبایل‌واره‌ها با طرح رجیستری

به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه ، اجرای مرحله دوم طرح «رجیستری» علاوه بر ساماندهی بازار موبایل‌واره‌ها، از قاچاق سالانه ۳۰۰ میلیون دلاری به کشور جلوگیری خواهد کرد؛ در این راستا، ثبت ساعت‌های هوشمند سیم کارت‌خور از دیروز آغاز شده و رجیستری تبلت از ابتدای مردادماه انجام می‌شود.

 

موافقت صندوق توسعه ملی با امهال بدهی ۱۸۴ طرح ارزی

صندوق توسعه ملی به منظور حمایت هرچه بیشتر از فعالان اقتصادی در دوران تحریم، با امهال دوران تامین مالی و اقساط سررسید شده ۱۸۴ طرح ارزی از مجموع ۳۱۸ طرح تامین مالی شده، برای ۳۶۸ مرتبه موافقت کرده است.

 

مکاتبه راهداری با گمرک برای ترخیص کامیون‌های سه ساله

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مکاتبه جدید با گمرک برای ترخیص کامیون‌های سه سال ساخت خبر داد و گفت: مشکل قراردادهای نوسازی کامیون با کارخانه‌های «ماموت» و «ایران‌خودرو دیزل» حل شد.

 

ابلاغ بخشنامه نظارت بر واردات پوشاک همراه مسافر

به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز؛ از آنجا که در گمرکات مسافری، مصوبه میزان واردات پوشاک همراه با مسافر تا سقف ۸۰ دلار به خوبی اجرا نمی‌شود، لذا بخشنامه‌ای برای نظارت بیشتر ابلاغ شده است. بر این اساس بخشنامه نظارت بیشتر در گمرکات بر رویه واردات کالای مسافری اعلام شد.

 

مهاجرت فعالان صنعت فرش به ترکیه

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران با بیان اینکه در دستکاری بودجه در ابتدای امسال از سوی مجلس، بیمه قالیبافان حذف شد، گفت که هزینه بالای ورود فرش مستعمل باعث شده تولیدکنندگان برای تعمیر و خدمات پس از فروش با مشکل مواجه و نیروی کار مرمت کار مجبور به مهاجرت به ترکیه شود.