در چهارمین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۵۰ تومان رشد را به ثبت رساند و با خروج از کانال ۲۴ هزار تومانی به بهای ۲۵ هزار و ۵۰ تومان رسید. براساس صحبت‌های فعالان، به‌نظر می‌رسد که بخشی از این رشد تقاضا تحت‌تاثیر عوامل سیاسی قرار داشته باشد و بخش دیگری نیز از افزایش فعالیت تجار و واردکنندگان نشات می‌گیرد. 

 

بخشودگی جرائم مالیاتی تا سقف ۶ میلیارد تومان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با صدور یک دستورالعمل جدید، از بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سقف ۶ میلیارد تومان برای هر دوره یا سال مالیاتی خبر داد.

 

انتخابات هیات‌رئیسه دوره دوم چهار کمیسیون تخصصی اتاق تهران برگزار شد و با رای اعضا، کاوه زرگران، حسن فروزان‌فرد، رضا پدیدار و محمدرضا نجفی‌منش به‌ترتیب به‌عنوان روسای کمیسیون‌های کشاورزی، حمایت قضایی، انرژی و بهبود محیط کسب‌و‌کار در اتاق تهران انتخاب شدند.

 

نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران از دیروز سه‌شنبه، میزبان ۲ نمایشگاه صنایع آشپزخانه، حمام، سونا و استخر و نیز درب و پنجره، صنایع و ماشین‌آلات وابسته است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بیش از ۲۳۰ شرکت ایرانی و خارجی گشایش یافته‌اند. این نمایشگاه‌ها به مدت چهار روز تا ۱۱ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان است.

 

قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری با استقبال بانک‌ها و صرافی‌ها و همچنین افزایش تمایل صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس، روزانه بیش از ۵ میلیون دلار و یک میلیون یورو در بازار متشکل معاملات ارزی معامله شده است.

 

براوردهای نشان می‌دهد تجارت الکترونیک در سال گذشته در ایران رشدی ۱۶۰ درصدی داشته است! پیش بینی ها می گوید تمام مشاغل بدون استثنا بصورت کامل یا بخشی از آن به فضای مجازی مهاجرت و تغییر شکل خواهد یافت

 

هزاران تن کالای اساسی در آستانه فاسد شدن

به گفته معاون فنی گمرک ایران، ۸ هزار تن کالای اساسی در استان گیلان مشمول ارز ترجیحی متعلق به ۲۲ صاحب کالا بیش از ۸ ماه رسوب کرده است. همچنین در انبارهای مازندران نیز ۹۰ هزار تن کالای اساسی در محدوده زمانی ۸ ماه تا ۱۳ ماه رسوب کرده است. دلیل اصلی رسوب این کالاها عدم ارائه کد رهگیری بانک مرکزی و... می‌باشد.

 

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات از تاریخ 8 الی 11 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزاری می گردد.

 

صادرات ۱۳۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: بیش از ۱۳۲ هزارتن کالای ایرانی در فصل بهار از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است که افزایش ۱۵۸ درصدی صادرات کالا از این پایانه را شاهد هستیم.