در اولین روز هفته، دلار توانست خود را بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت کند و سکه امامی بالای مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. برخی تحلیلگران فنی اعتقاد داشتند که با عبور دلار از مرز حساس ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.

 

نرخ تورم کالاهای صادراتی 42 واحد درصد رشد کرد

مرکز آمار ایران اعلام کرد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده های ریالی در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل ٣٣,٠ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی پاییز ١٣٩٩ (برابر با ٤٢.٦ درصد) حدود ٩.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

 

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقیقی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ فقط تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند.

اداره سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال با ابلاغ بخشنامه ای مهلت ورود کالا ( از تاریخ تامین ارز تا ترخیص کالا ) را برای واحد های تجاری حداکثر ۸ ماه ، واحدهای تولیدی حداکثر ۱۱ ماه و همچنین مهلت ورود ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید را ۲۸ماه از تاریخ تامین ارز تعیین کرده است .

 

حضور ۱۰۰ شرکت در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

مجری برگزاری نمایشگاه اوراسیا در ایران از حضور ۱۰۰ شرکت عضو این اتحادیه در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران خبر داد. این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار می‌شود و حدود ۳۰ شرکت از روسیه، ۳۰ شرکت از قرقیزستان، بیش از ۱۰ شرکت از ارمنستان، بیش از ۱۰ شرکت از قزاقستان و شرکت‌هایی از بلاروس در کنار شرکت‌های ایرانی حضور خواهند داشت. شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند در زمینه‌های بانکی و فایناس، انتقال فناوری، ساخت کارخانه‌های بزرگ، سیلوها، بنادر، اسکله ها، مخازن روغن، کشتی سازی، فولاد و سیمان فعال هستند ضمن اینکه فروشنده‌های بزرگ نهاده‌های دامی و روغن و محصولات کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

 

اعمال بخشودگی جرایم بیمه‌ای ۱۴۰۰

بر اساس دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان کارگاه‌های دارای بدهی قطعی تا اسفند ۱۳۹۹، تا پایان تیرماه امسال برای بهره‌مندی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای فرصت دارند. سازمان تامین اجتماعی در دستورالعملی، نحوه بخشودگی جرایم بیمه‌ای سال ۱۴۰۰ واحدهای تولیدی، خدماتی و اصناف را اعلام کرد.

 

هندوانه ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی

آمار صادرات محصولات کشاورزی در ۲ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که هندوانه با ۱۲۶ میلیون دلار، ارزآورترین فرآورده کشاورزی طی این مدت بوده‌ و این محصول به‌شدت آب‌بر، در صادرات از پسته پیشی گرفته است.  عمده محصول هندوانه از ایران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادرات می‌شود، این محصول در روسیه، ترکیه و مقدار کمی نیز در بازار کشورهای CIS خریدار دارد.

 

حذف معافیت ۸۰ دلاری واردات موبایلواره مسافری

دبیر کارگروه تنظیم بازار موضوع حذف معافیت ۸۰ دلاری مسافری و ۵۰ دلار پستی برای واردات موبایل‎واره از جمله تبلت، ساعت هوشمند و مبدل ارتباطات ثابت به سیار را به گمرک ابلاغ کرد.