همه تحریم‌های اعمال‌شده را رفع نمی‌کنیم 

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای که امروز منتشرشده گفت دولت این کشور آماده رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ترامپ برای بازگشت به برجام نیست.

 

جهش قابل‌توجه صدور کالا به عراق

جزئیات آمارهای تجارت خارجی ایران در فصل بهار ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که پرش صادرات در خردادماه علاوه بر اینکه تراز تجاری کشور در این ماه را به مثبت ۷۰۵ میلیون دلار رسانده، تراز تجاری را در کل فصل بهار نیز مثبت کرده است. ردیابی رشد صادرات در آخرین ماه فصل بهار، از جهش قابل‌توجه صدور کالا به عراق (دومین بازار هدف صادراتی ایران) حکایت دارد که احتمالا به ارسال چند محموله گاز مایع برمی‌گردد.

 

حجم ترخیص کالاهای اساسی از ۲ میلیون تن گذشت

معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران گفت: اینکه گفته می‌شود کالای اساسی در کشور کم یا در بنادر و گمرکات وجود ندارد، اساسا صحت ندارد. ۲۲ کشتی حاوی ۱۷۰ هزار تن کالای اساسی اعم از جو، گندم، ذرت، روغن، کنجاله سویا، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در حال تخلیه در بنادر و گمرکات کشور است و یک میلیون و ۱۶۱ هزار تن کالای اساسی در ۲۷ فروند کشتی وجود دارد و منتظر پهلو گرفتن در بنادر هستند.

 

جزئیات صادرات ۱۲۶ میلیون دلاری صنایع دستی

در سال گذشته تنها  ۱۲۶ میلیون دلار صادرات صنایع دستی انجام شده که کمتر از ۰.۵ درصد صادرات غیر نفتی ایران است.

 

 صادرات تخم مرغ متوقف شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ عملا متوقف است، گفت: با کمبود تولید در این حوزه مواجه هستیم.

 

 سفرهای گروهی بین ایران و روسیه بدون ویزا شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: توافق ایران و روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ لازم الاجرا می‌شود. در این توافقنامه سفرهای بدون روادید گروه‌های توریستی متشکل از ۵ تا ۵۰ نفر که توسط سازمان‌های گردشگری ایران و روسیه تشکیل شده‌اند، برای مدت زمان حداکثر ۱۵ روز پیش‌بینی شده است.

 

 این مشاغل همچنان وام کرونایی می‌گیرند

بر اساس اعلام این اتاق، مراکز آموزشی، آموزشگاه ‌ها و مهد کودک‌ها، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، موزه‌ها، سینماها و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز ورزشی، مراکز مربوط به گردشگری، شرکت‌های حمل ‌و نقل‌ مسافر برون‌ شهری، مراکز پذیرایی، قنادی، ‌ آرایشگاه‌های‌ مردانه، زنانه مشمول بسته تسهیلات حمایتی کرونا تا پایان شهریور۱۴۰۰ خواهند بود.

 

واردات ۱۲ میلیون دلاری ایران از آمریکا در2ماهه  ۱۴۰۰

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در دوماه فروردین و اردیبهشت امسال ایران ۱۲ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار کالا از آمریکا وارد کرده است . قابل ذکر است عمده اقلام وارداتی ایران از آمریکا مربوط به اقلام بهداشتی، پزشکی، دندان‌پزشکی و کشاورزی بوده است.