روز یکشنبه، دلار آمریکا با افزایش خریدها مواجه شد و راه صعودی را برای حرکت انتخاب کرد. دیروز دلار ۳۵۰ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۲۴ هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که بازار از روز پنج‌شنبه در فاز نزولی قرار گرفته بود. به گفته فعالان، یک خبر سیاسی وضعیت بازار ارز و استراتژی معامله‌گران را تغییر داد. 

 

عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌و‌گوهای «احیای برجام» پس از پایان دور ششم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد که فکر نمی‌کند این مذاکرات تا پایان هفته جاری به نتیجه برسد.

 

جزئیات تصمیمات جدید کمیته اقدام ارزی

بر اساس مصوبات کمیته اقدام ارزی، صادرکنندگانی که در بازه زمانی اول مهرماه 1399 تا پایان سال 99،  نسبت به صادرات از محل ورود موقت اقدام نموده اند حداکثر تا 31 تیرماه  فرصت خواهند داشت تا نسبت به ارایه لوح فشرده حاوی اطلاعات ورود موقت خود به گمرک اقدام نمایند.

 

قیمت گذاری وارداتی ها سلیقه ای شد

رشد قیمت در بازار خودروهای وارداتی در حالی در هفته سپری شده به ثبت رسید  که به گفته فعالان بازار خودرو خرید و فروش در بازار به صورت بسیار محدود صورت می گیرد و غالب خریداران و فروشندگان فعلا تمایلی برای خرید و فروش ندارند. با این شرایط می توان گفت عمق بازار خودرو کم شده و عرضه چندانی نیز در بازار صورت نمی گیرد، این امر موجب شده تا قیمت گذاری در بازار خودروهای وارداتی سلیقه ای صورت گیرد.

 

برای ماه‌های آینده به اندازه کافی کالا وارد نشده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از دپوی ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات گفت: ناهماهنگی بانک مرکزی، وزارت صمت و گمرک دلیل عدم ترخیص این کالاهاست؛ کمبود کالای اساسی در ماه‌های آتی نگران کننده بوده و به اندازه کافی وارد نشده است.

 

 

9 روز تا پایان مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال 97

براساس بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، صادرکنندگان تنها تا پایان روز ۳۱ خردادماه امسال فرصت دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت و رفع تعهد ارزی اقدام کنند.

 

تعلیق تمام مجوزهای شرکت هواپیمایی تابان به عمان

سازمان هواپیمایی کشور به شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا مجددا اخطار داد. بر اساس این ابلاغیه، درصورت اصلاح امور برای حفظ حقوق عامه مردم و رعایت استانداردهای ابلاغی این تعلیق برگشت پذیر خواهد بود.

 

پیشنهاد ایران به هند برای سرمایه گذاری در بندر جاسک

ایران با ارائه پیشنهادی به هند اعلام کرده است که دهلی نو می‌تواند با سرمایه گذاری در بندر جاسک از آن به عنوان یک پایگاه ذخایر راهبردی نفت استفاده کند و با احداث خط لوله گاز نیاز روز افزون خود را به انرژی تامین کند.