عقبگرد برجامی در بازار دلا‌ر

 روز شنبه، دلار حمایت ۲۳هزار و ۸۰۰تومانی را از دست داد و تا محدوده ۲۳هزار و ۶۰۰تومانی عقب‌نشینی کرد. به گفته فعالان، آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در کنار لغو بخشی از تحریم‌ها توسط آمریکا دو عاملی بودند که از لحاظ انتظاری، فضای بازار را تحت‌تاثیر قرار دادند و زمینه‌ساز کاهش قیمت‌ها شدند.

دومین نمایشگاه اختصاصی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ اول لغایت ۵ تیرماه ۱۴۰۰ با  مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت معتبر و توانمند ایرانی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه برگزار خواهد شد. این شرکت‌ها در بیش از ۱۵ گروه کالایی و خدماتی از جمله مواد غذایی، خشکبار، فرش ماشینی و دستی، پارچه و لباس، مبلمان اداری و خانگی، صنعت ساختمان، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین آلات کشاورزی، لوازم خودرو، تجهیزات پرورش دام و طیور، صنایع چاپ و بسته‌بندی آخرین کالاها و توانمندی‌های صادراتی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

روابط بانکی رسمی با پاکستان نداریم

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان با بیان اینکه هنوز روابط بانکی رسمی با پاکستان وجود ندارد، گفت: قرار بود یک بانک پاکستانی به همراه بانک پارسیان ایران برای مبادلات پولی ایران با پاکستان در نظر گرفته شود، ولی این برنامه عملیاتی نشد.

معاون امور بین الملل اتاق تهران، از برنامه اتاق تهران برای برگزاری رویدادی با همکاری کشورهای قطر، عمان، امارات و کویت برای گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

 

اعطای تسهیلات برای خریداران ماشین آلات معدنی تولید داخل

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت تهران گفت: برای کلیه فعالان حوزه معدنی کشور که تمایل به خرید از تولید کنندگان ماشین آلات معدنی ساخت داخل را دارند، یارانه سود تسهیلات ۴ درصدی پرداخت شود. بهره برداران معدن می توانند از طریق ثبت نام و بارگذاری مدارک درخواستی به سامانه WWW.IRANMICO.COM اقدام کنند.

تمدید مهلت خوداظهاری در سامانه املاک

مهلت ثبت‌نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور که پیش از این تا ۱۹ خردادماه تعیین شده بود، دوباره تمدید خواهد شد.

صادرات تخم مرغ متوقف شد

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری از ۱۰ هزار تومان به قیمت مصوب ۱۴ هزار تومانی خود رسید، گفت: با توجه به تعادل رسیدن قیمت تخم مرغ در بازار، صادرات این محصول متوقف شد.

تقویت روابط تجاری با قطر

با حضور هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر در اتاق تهران، این دو اتاق برای هم‌افزایی در جهت توسعه مراودات اقتصادی و تجاری ایران و قطر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.