این امر با هدف حمایت و تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان قطری و شرکت های کوچک و متوسط برای سرمایه گذاری در بخش صنعت، با صرفه جویی در وقت و تلاش و با معرفی یک نقطه تماس صرفا برای سرمایه گذار، که در پنجره واحد ارائه شده، صورت گرفته است.نکته قابل توجه این است که وزارت تجارت و صنعت در تلاش است تا تمام نیازهای پروژه صنعتی نویدبخش صنعت را تأمین نماید و در این میان نقش بانک توسعه قطر، تأمین مالی صنعتی است.
 

مکانیسم ثبت نام :

وزارت تجارت و صنعت ، ساز و کار ثبت نام را روشن نموده است . در این راستا سرمایه گذار باید فرم درخواست را پر کرده و آن را به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت پنجره واحد  singlewindow.org ارائه کند و مدارک مورد نیاز را ( یک مطالعه امکان سنجی کامل، طرح مهندسی، کپی حساب های مالی حسابرسی شده ) و همچنین هرگونه اسناد و مدارک دیگری که بعداً در طول بازبینی درخواست شود، ارائه کند.

 پس از مرحله ارسال درخواست و مدارک لازم ، بقیه مراحل انجام می‌شود که شامل موارد ذیل نی باشند:

- بررسی درخواست توسط تیم فنی وزارت و بانک توسعه قطر.  

- بررسی برنامه توسط کمیسیون زمین‌ها.

شایان ذکر است که این ابتکار در چارچوب تلاش های مشترک در زمینه حمایت از پروژه‌های نوظهور، تشویق شرکت های کوچک و متوسط برای انجام فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف و تحرک بخشیدن به بخش های صنعتی در کشور برای ارتقاء سطح خدمات اقتصادی ارائه شده مطابق با چشم انداز ملی 2030 قطر صورت گرفته است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول گفت که هدف از این تصمیم سهولت اقدامات برای سرمایه گذاران محلی و اصحاب کسب و کار و شرکت های کوچک و متوسط و یکپارچه سازی تلاش ها از طریق پنجره واحد می‌باشد.

این منبع تأکید نمود که اقدامات برای سرمایه گذاران داخلی که مایل به دریافت ابتکار " زمین و وام صنعتی " هستند بسیار سریع خواهد بود.

سهولت اقدامات برای سرمایه گذاران از طریق پنجره واحد :

ویژگی‌های ابتکار:

-  صرفه جویی در زمان و تلاش برای سرمایه گذار

-  یک درخواست از طریق سیستم  پنجره واحد

-  زمین‌های صنعتی با مساحت های مختلف

-  تأمین مالی صنعتی برای پروژه

سایر ویژگی‌های ابتکار:

- زمین‌های صنعتی برای پروژه‌های پیشنهادی ارائه می‌گردد 

- بانک توسعه قطر تأمین مالی را برعهده می‌گیرد

- ایجاد فضای سرمایه گذاری جذاب

- دستیابی به ارزش افزوده برای اقتصاد ملی

 مدارک مورد نیاز:

- حساب های مالی حسابرسی شده شرکت متقاضی

-  مطالعه امکان سنجی پروژه

-  طرح  مهندسی پروژه