پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 7902
منتشر شده در سه شنبه, 04 تیر 1398 00:14
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل بورس کالای ایران در جلسه مجمع صاحبان سهام این شرکت از برنامه اجرای ۱۰ طرح کلان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.  

به گزارش «دنیای اقتصاد» حامد سلطانی‌نژاد با ارائه گزارش فعالیت هیات‌مدیره به مجمع صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران گفت: توسعه دارایی‌های پایه روی ابزارهای فعلی، توسعه ابزارهای مالی اوراق مبتنی بر کالا، گسترش و توسعه اندازه و عمق بازار و توسعه مشارکت با سایر نهادها و نیز تقویت و مدیریت برند شرکت از مهم‌ترین طرح‌های کلان بورس کالای ایران در سال ۹۸ است. وی با اشاره به سایر طرح‌های شرکت افزود: توسعه معاملات بین‌الملل، توسعه سیستم‌های اطلاعات مدیریت، بهبود روش‌ها و فرآیندهای شرکت، بهبود ارتقا و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌ها و پشتیبانی و بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده به ذی‌نفعان از دیگر طرح‌های مدنظر برای سال جاری است. در راستای اجرایی‌سازی این طرح‌ها حدود ۹۸ پروژه و اقدام بهبود و ۲۵۰ اقدام جاری تعریف شده است.
 

مدیرعامل بورس کالای ایران تصریح کرد: دستاوردها و اقدامات بورس کالای ایران مرهون فرهنگ‌سازی و آشنایی با سازوکارهای بورس است و برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با سیاست‌گذاران و مسوولان تصمیم‌گیرنده به همین دلیل بوده است. وی در مورد دستاوردهای سال ۱۳۹۷ نیز گفت: در سال ۱۳۹۷ شرکت بورس کالای ایران با سهم ۳۹ درصدی از ارزش معاملات بازار سرمایه، رتبه نخست را در میان سایر بورس‌ها کسب کرده است. رشد ۵۲ درصدی ارزش معاملات در سال گذشته، افزایش ۳۸۵ درصدی ارزش معاملات بازار مالی، رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی و همچنین رشد ۲۵ درصدی ارزش معاملات بازار مشتقه از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت بوده است. سلطانی نژاد افزود: در سال ۱۳۹۷ اقدامات مثبتی در حوزه بازارهای مختلف از جمله بازارمحصولات کشاورزی به ویژه زعفران انجام شده تا این بازار به یک بستر اثرگذار در اقتصاد کشور تبدیل شود و روند توسعه معاملات این بازار در سال جاری نیز ادامه می‌یابد. وی در مورد عرضه سنگ آهن در بورس کالا نیز افزود: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ اما هنوز الزامی برای عرضه این محصول در بورس کالا ایجاد نشده است.

به گفته مدیر عامل بورس کالای ایران، ساختار بازار سنگ‌آهن به‌گونه‌ای است که تولیدکنندگان اغلب از مصرف‌کنندگان این ماده اولیه هستند. از این رو بعضا شاهد مقاومت برای عرضه آن از سوی واحدها هستیم. وی تصریح کرد: به‌رغم پیشنهاد ما مبنی بر قراردادهای بلند مدت با عرضه‌کنندگان سنگ آهن در بورس کالا اما تاکنون در این زمینه موفقیتی حاصل نشده است.  سلطانی نژاد تاکید کرد علاوه بر عرضه سنگ آهن، به دنبال عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس کالا هستیم.  همچنین مجمع عمومی عادی سالانه بورس کالای ایران در حالی صبح روز گذشته در محل سالن همایش‌های رازی برگزار شد که سهامداران با رای اکثریت، عملکرد این شرکت را مورد تایید قرار داده و تقسیم سود ۱۵۰ ریالی را به تصویب رساندند. در پایان نیز مجمع عمومی عادی سالانه بورس کالای ایران، با تقسیم ۱۵۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کرد. در مجمع عمومی عادی بورس کالای ایران، موسسه حسابرسی فریوران راهبرد نیز به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و بازرس علی البدل موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر و روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی کثیرالانتشار انتخاب شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید