در جریان داد و ستد‌های روز شنبه بیست و پنجم خرداد ماه در بازار سرمایه تعداد ۴ میلیارد و ۷۹۹ میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزش یک هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان در ۳۲۶ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸۱۴ واحدی در ارتفاع ۲۳۳ هزار و ۱۶۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های ارتباطات سیار ایران، بانک ملت و گروه مپنا شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و خدمان انفورماتیک با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۶۳۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان در ۱۹۱ هزار نوبت، آیفکس ۵ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۹۵۱ واحد قرار گرفت.

در آخرین روز معاملات بورس تهران طی هفته گذشته نیز تعداد ۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یک هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان در ۲۷۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۲۶۸ واحدی در ارتفاع ۲۳۴ هزار و ۸۷۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز چهارشنبه بیست و نهم خرداد ماه به نام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ارتباطات سیار ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با رشد خود مانع کاهش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم در این روز، روز منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۴۱ واحد، کل (هموزن) ۸۹۹ واحد، قیمت (هموزن) ۶۱۵ واحد، آزاد شناور ۲۳۵۴ واحد و شاخص‌های بازار اول ۱۱۱۹ واحد و بازار دوم ۷۰۲۸ واحد افت را به‌ثبت رسانند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۱۲۸۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۶۹۶ میلیارد تومان در ۱۵۱ هزار نوبت، آیفکس ۵۵ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۹۷۸ واحد قرار گرفت.

کارشناسان بورسی معتقدند؛ نوسان‌ها در بازار ارز به دلیل برخی ریسک‌های سیستماتیک و البته برخی تصمیماتی است که توسط مراجع مختلف نظارتی اعمال می‌شود و همین موضوع بر روی شاخص‌ها نیز تاثیرگذار بوده  ضمن آنکه نوسان جزء ذات بازار است و اگر در یک روند بلندمدت هم بررسی کنید این نوسان را در مقاطع مختلف می‌بینید.