علی صحرایی در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران با تشریح عملکرد بازار سرمایه، افزود: 164 صندوق در اشکال مختلف در بورس فعالیت دارند که 2 میلیون و هشت هزار نفر در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر اساس گفته‌های وی سرمایه‌گذاران با مقایسه بازده بازارهای مختلف همواره بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند. امروز نیز با توجه به بازدهی سایر بازارها، مردم بازار سرمایه را انتخاب می‌کنند، چرا که با توجه به اشباع بازارهای موازی، تنها بازار سرمایه می‌تواند بازار امنی برای سرمایه‌گذاران باشد.
صحرایی همچنین ارزش روز بازار را از 382 هزار میلیارد تومان ابتدای سال به رقم ۶۲۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر ذکر کرد که این شاخص هم ۶۲ درصد رشد داشته است. ارزش اسمی بازار در بورس اوراق بهادار تهران از ۱۵۰ هزار میلیاردتومان به ۱۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و مبلغ اسمی سهام نسبت به ارزش واقعی آن از رشد ۳.۸ درصدی برخوردار بوده است. کل ارزش بازار با شرکت‌های جدید ۴۴۵ هزار میلیارد تومان است و ارزش اسمی بازار بدهی، بازار اوراق، اوراق مشتقه و صندوق‌های قابل معامله که ۲۹ اوراق مختلف منتشر می‌کنند و صکوک به رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
صحرایی ادامه داد: ارزش اسمی بازار بدهی با دارا بودن 29 اوراق مختلف مشارکت، صکوک و گواهی سپرده، به بیش از 120 هزار میلیارد ریال رسیده است. مجموع تأمین مالی انجام شده در 10 ماه امسال در بورس، 156 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت 143 هزار میلیارد ریال، 9 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل بورس تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 177 هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است.اشخاص حقیقی 52 درصد خرید‌ها و 48 درصد فروش‌ها در بورس را انجام داده‌اند.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ۱۰ ماه سال‌جاری از رقم ۹۶ هزار و ۲۹۰ واحد به رقم ۱۶۳ هزار واحد رسید که حاکی از رشد ۷۰ درصدی این شاخص دارد. براساس گزارش فدراسیون بورس‌های جهانی در سال ۲۰۱۸ رتبه بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران با رشد ۷۰.۷ درصدی در دنیا اول بوده است.
به گفته صحرایی، تاکنون ۳ شرکت بورسی عرضه اولیه سهام داشته‌اند و اکنون هم عرضه اولیه شرکت در دستورکار قرار دارد که ارزش اسمی عرضه‌های اولیه در بورس به ۱۵۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.