به گزارش ایسنا، بالاخره پای شرکت ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین به بازار سرمایه باز شد. شرکتی که در ابتدا قرار بود سهامش در ۱۳ اسفند سال گذشته عرضه شود اما لغو و به ۱۹ اسفندماه موکول شد اما این عرضه در تاریخ مذکور نیز انجام نشد تا سرانجام عرضه اولیه حآفرین فردا صورت بگیرد.

بر این اساس برای اولین بار عرضه حآفرین فردا بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

درواقع بر اساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق‌بهادار در فرابورس ایران سهام شرکت مذکور به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه می‌شود.

منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

همچنین از روز دوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۵۰ درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند به فروش برسانند سرمایه‌گذاران حقیقی هم می‌توانند اقدام به خرید کنند.

تاریخ ثبت سفارس این عرضه اولیه که ۵۴۰ تومان ارزش‌گذاری شده و با قیمت ۳۳۳ تومان به صندوق‌ها عرضه می‌شود دوشنبه است و در همان روز سهام اختصاص یافته به هر صندوق هم مشخص خواهد شد.

انتهای پیام