پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 13233
منتشر شده در یکشنبه, 15 تیر 1399 00:16
تعداد دیدگاه: 0
رونمایی از بسته پیشنهادی کاربران شبکه‌های اجتماعی

اختلا‌ل‌ها در هسته معاملات در حال تبدیل شدن به یک اتفاق عادی است. دیروز هم مثل روزهای قبل، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از ضررهایی که به‌واسطه اختلال در هسته معاملاتی به آنها تحمیل شده بود نوشتند. عده‌ای هم در اظهار نظرهایشان رئیس‌دولت را خطاب قرار دادند که مدام در صحبت‌ها و سخنرانی‌هایش مردم را دعوت به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کند و از تمام زیر‌مجموعه‌هایش می‌خواهد که بورس را سرپا نگه‌دارند اما در عمل هیچ کار مثبتی برای زیرساخت‌ها نکرده است.

برای مثال یکی از کاربران نوشت: « دولت می‌گوید مردم پول‌هایشان را ببرند در بورس، اما بیشتر از دو هفته است که کارگزاری آگاه اختلال دارد و هیچ‌کسی جوابگوی سرمایه و زیان مردم نیست.» عده‌ای دیگر از کاربران هم مثل همیشه از زبان طنز برای بیان گلایه‌هایشان استفاده کردند. آنها به راه‌کارهای همیشگی مسوولان برای برخورد با مشکلات اشاره کردند و نوشتند که بهتر است هرچه سریع‌تر سلطان اختلال در هسته معاملاتی را بازداشت یا طرح زوج و فرد برای حضور در بورس را راه‌اندازی کنند.

کاربری نوشت: «با این وضعیت هسته معاملات، بیایید کمپینی راه‌اندازی کنیم و پیشنهاد کنیم که استفاده از سامانه‌های معاملاتی و سایت‌های مرجع سهمیه‌بندی شود.» کاربر دیگری هم نوشت: « وضعیت هسته معاملاتی بورس، فرابورس و نرم‌افزار آنلاین کارگزاری‌ها، اصلا شایسته قدرت اول منطقه و یکی از ۵ کشور اول دنیا به لحاظ تکنولوژی فضایی نیست. حالا خود دانید‌‌.» عده‌ای از کاربران هم نسبت به اختلال‌های همیشگی در هسته معاملاتی نگاه دایی‌جان ناپلئونی داشتند و از این موضوع نوشتند: «روزی سیستم اختلال پیدا می‌کند، ملت میرن سهامشان را می‌فروشند، دو روز سیستم درست است ملت میرن سهام می‌خرند و این چرخه دوباره از اول تکرار می‌شود. حالا این میان چه کسی سود می‌کند؟ همان کارگزاری‌های عزیز!» اما شاهین چراغی هم در رابطه با اختلال‌ها در هسته معاملاتی در توییتر خود نوشت: «به‌عنوان نماینده سهامداران در شورای بورس موافق کاهش هزینه معاملات برای مردم هستم. به سازمان بورس درخصوص ارتقای هسته معاملات و به کارگزاران در ایجاد OMS و پلت‌فرم‌های معاملاتی توصیه کرده‌ام که توسعه و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های الکترونیکی را انجام بدهند. مردم حق دارند خدمات باکیفیت دریافت کنند.»

 


سعید درخشانی
تحلیلگر بازار سرمایه

در بازار سرمایه دو نوع مالیات دریافت می‌شود؛ یکی مالیاتی است که ناشر هرساله به‌صورت مالیات بر سود خالص پرداخت می‌کند و از جیب سهامداران کسر می‌شود. دومی هم مالیات مقطوعی که برای هر معامله (چه سود ده، چه زیان ده) پرداخت می‌شود. درحالی‌که در بسیاری از بازارها هیچ مالیاتی دریافت نمی‌شود.

 


مجیدرضا حریری
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین

هشتاد هزار میلیارد تومان پول در مدتی محدود به سمت بورس رفته است، یعنی چندبرابر ارزش چند دهه بورس. حالا کسی خبر دارد چند واحد تولیدی تاسیس شده و یا چندتا از واحدهای موجود توسعه پیدا کرده‌اند؟ اصلا چقدر سرمایه‌گذاری جدید در بخش تولید انجام شده است؟روزی صدای این ساز در می‌آید.

 


مهدی مهرپور
روزنامه‌نگار

1-نسبت تعداد کارگزاری‌های بورس به ارزش بازار اصلا قابل‌مقایسه نیست! 2-سود 108کارگزاری بورس سر به فلک کشیده است. 3-چه کسانی نمی‌گذارند مجوز جدید صادر شود؟ 4-بیش از یک دهه است کارگزاری جدیدی مجوز نگرفته است. 5-فقط در سال‌های اخیر بیش از 20 مرکز مالی جدید مجوز فعالیت گرفته‌اند، اما کارگزاری نه!

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید