فاطمه داوری با بیان این مطلب گفت: مردم نسبت به حقوق خود در صنعت بیمه نا آگاه هستند و این عدم آگاهی باعث می شود که بیمه نامه های مناسبی انتخاب نکنند.
وی ادامه داد: زمانی که بیمه بر اساس پارامتر های مشخص و مورد نیاز متقاضی انتخاب نشود مشکلات عدیده ای در زمان بروز خسارت به وجود آمده و همین امر نا رضایتی عمده ی مخاطبان را از صنعت بیمه خواهد شد.
مدیر کارگزاری رسمی بیمه افزود: عدم اطلاع و اگاهي مردم نسبت به قوانين بيمه دلايل متعددي دارد از جمله اين كه در اين حوزه تبليغات مناسب و فرهنگ سازي مناسبي در حوزه هاي مختلف بيمه انجام نمي شود، اين نقش بايد توسط دولت و شركت هاي بيمه اي انجام شود ولي هر دو گروه نسبت به اين موضوع فعاليت مناسبي را انجام نداده اند.
وی با بیان اینکه نماینده های بیمه غالبا در مورد تبلیغ نمایندگی های خود فعالیت می کنند ادامه داد: نماینده ها در مورد قوانین و مقررات بیمه و حقوق مردم فعالیت منسجم و هدفمندی را انجام نمی دهند.
مهندس داوري افزود: در زمان فروش بيمه، بيمه گر ها بيشتر به بحث فروش اهميت مي دهند و براي اطلاع رساني صحيح به بيمه گذار تلاش نمي كنند و در اين راستا قيمت هاي پايين تري را ارائه داده و صرفا محصول خود را بدون اطلاع رساني لازم به بيمه گذار، به فروش مي رسانند و در نتيجه آن بيمه گذار در زمان خريد بيمه نامه اطلاعات لازم را جهت خريد كسب نمي كند.
وي ياد آور شد: در حوزه بيمه، بيمه گذار ها به دليل عدم اطلاع از قوانين و ضوابط بيمه و نداشتن اطلاعات كافي در زمان خريد و همچنين مطالعه نكردن شرايط عمومي و خصوصي بيمه نامه مورد نظر خود هم در خريد و هم دريافت خسارت دچار ضرر مي شوند.
کارشناس ارشد صنعت بیمه ی کشور تاكيد كرد: به طور كلي اگر كه ما از حقوق خود در حوزه اي مطلع باشيم مي توانيم از آن دفاع كنيم، شما بايد در زمان خريد بيمه نامه و در طول بيمه نامه و همچنين در زمان بروز خسارت بدانيد كه چه حقوق و وظايفي داريد و ندانشتن اين موارد يكي از دلايل مهم عدم دريافت خسارت يا پرداخت خسارت كم تر از مبلغ مورد نظر بيمه گذار است.

منبع: روابط عمومی کارگزاری رسمی بیمه