در جشن باشکوهی که با حضور سیداسداله جولایی رئیس ستاد دیه کشور، دکتر احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه اصفهان، اسداله گرجی زاده مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه و عصارزادگان فرماندار مبارکه، باغستانی رییس دادگستری و حجت‌الاسلام محرابی دادستان مبارکه و مدیران و نمایندگان بیش از یکصد شرکت از شرکای تجاری کسب وکار فولاد مبارکه در محل مجموعه فرهنگی تفریحی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد، بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای ازادی زندانیان جرائم غیرعمد گلریزان شد.
این گزارش حاکی است در این جشن گلریزان، سیداسداله جولایی رئیس ستاد دیه کشور تصریح کرد: جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه همواره در نوع خود کم نظیر بوده است. وی افزود: فولاد مبارکه نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود با برپایی چنین جشن هایی منشای خیر و برکت در جامعه می شود و این امر بسیار ارزشمند است.

فولاد مبارکه الگوی برای استان‌های دیگر
در این مراسم، دکتر بهرام سبحانی ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر، از توفیق برگزاری جشن گلریزان برای ازادی کسانی که ناخواسته گرفتار شده اند به عنوان یکی دیگر از اقدامات فولاد مبارکه در راستای تعهد به مسئولیتهای اجتماعی و همچنین فرصتی خدادادی برای مجموعه فولاد مبارکه یاد کرد. وی با بیان اینکه از کل ۳۰۸۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده، ۱۵۰۰ نفر آنها از محل گلریزان‌های سال‌های اخیر فولاد مبارکه آزاد شده‌اند، افزود: در گلریزان ماه مبارک رمضان امسال نیز به همت کارکنان، مدیران و شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه بیش از ۳۰ میلیارد ریال دیگر گلریزان شد که صمیمانه از همه عزیزانی که سخاوتمندانه باعث سربلندی انسانیت شده و می شوند، تشکر و قدردانی می‌کنم. وی ادامه داد: با توجه به گستردگی زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه در سایر استان‌های کشور، خوشبختانه برنامه‌های گلریزان این شرکت به الگویی برای سایر استان‌ها و صنایع کشور مبدل شده است.
سبحانی با تاکید بر اینکه زندانیان جرائم غیرعمد ناخواسته گرفتار شده‌اند، افزود: بسیاری از این افراد کارافرین بوده‌اند و تعداد زیادی از انها کسب وکار ابرومندی داشته اند، اما متاسفانه به دلایلی با مشکلاتی مواجه و روانه زندان ها شده اند. از این رو وظیفه انسانی همه ماست که انها را یاری کنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه برگزاری گلریزان‌ها تقسیم شادی و انسانیت با همنوعان نیازمند است، افزود: این بسیار لذتبخش است که چشم فرزندان و خانواده چشم انتظار فرد زندانی به دیدن پدر یا مادر گرفتار خود روشن می شود. باید در نظر داشت که با ازاد شدن یک زندانی، جمعی از انسان‌ها مشعوف می شوند و جامعه نیز از این اقدام خیرخواهانه بی بهره نمی ماند. وی خاطرنشان کرد: این وعده الهی است که قرض دهندگان در راه خدا، در جایی که حتی تصور ان را نمی کنند، از سوی خداوند پاداش خیر خواهند گرفت؛ همان گونه که در فولاد مبارکه و سایر شرکت های زیرمجموعه ان شاهد تاثیرات خیر ان هستیم.

فولاد مبارکه مایه فخر استان
در ادامه این ضیافت عارفانه، عصارزادگان فرماندار شهرستان مبارکه طی سخنانی از توفیق خدمت در شهرستان صنعتی مبارکه ابراز خرسندی نمود و ابراز امیدواری کرد با همدلی سایر مسئولان و مردم شریف مبارکه بتوان به گردش چرخ صنعت فولاد مبارکه و رونق اقتصادی بیشازپیش این شهرستان کمک کرد. وی در ادامه ضمن قدردانی از بهرام سبحانی و سایر مدیران و کارکنان فولاد مبارکه گفت: دشمن تلاش کرده است کار در عرصه اقتصادی را در کشور ما با مشکل مواجه کند، اما در همین شرایط نیز مشاهده میکنیم که شرکت فولاد مبارکه با تمامی ظرفیت خود مشغول به کار است و در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی می‌کند.
فرماندار شهرستان مبارکه با اشاره به بازدید خود از خطوط تولید فولاد مبارکه، تصریح کرد: در تمامی خطوط تولید فولاد مبارکه شور و شوق تولید نزد کارکنان این شرکت موج میزند که این مهم وظیفه مسئولان را در حمایت از این حرکت جهادی و تولید اقتصادی بیش از هر زمان دیگر سنگین میکند. وی ازادی جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد به وسیله گلریزان‌های شرکای تجاری کسب وکار فولاد مبارکه را مایه فخر و مباهات شهرستان دانست و اظهار کرد: مسئولان شهرستان مبارکه به ویژه شورای تامین شهرستان تمام قد از این شرکت حمایت خواهند کرد تا فولاد مبارکه همچنان در اقتصاد کشور نقش افرین و مؤثر باشد.

فولاد مبارکه بانی آزادی نیمی از زندانیان آزاد شده طی ۵ سال
این گزارش حاکی است در ادامه این برنامه، دکتر خسروی وفا رییس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه اصفهان گفت: در گلریزان های فولاد مبارکه هر سال نسبت به سال قبل شاهد اتفاقات بهتری بوده ایم. باید اذعان کرد انصافا کمک‌های فولاد مبارکه به ستاد دیه در این سال‌ها قابل توجه بوده؛ به نحوی که آزادی نیمی از زندانیان آزاد شده طی ۵ سال اخیر از محل کمک‌های شرکای تجاری کسب وکار فولاد مبارکه بوده است. وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع که آزادی یکی از زندانیان غیرعمد حیاتی می‌شود و برای رد دین ان با مشکل لاینحل مواجه می شویم، به دفعات مکرر، نگاه ارزشمند مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه به مسئولیتهای اجتماعی و سفره بابرکت این شرکت گره گشا شده و امید و نشاط را به خانواده ای هدیه کرده است. وی با تاکید بر اینکه ازادی ۱۵۰۰ نفر زندانی در جامعه بسیار قابل تامل است، افزود: بیش از شش نفر درگیر مشکلات یک زندانی هستند؛ بنابراین با آزادی هریک از این گرفتاران خانواده‌های زیادی مشعوف می‌شوند و همین امر آثار مثبت بسیاری در جامعه بر جا می‌گذارد.
خسروی وفا با اشاره به اینکه سال گذشته نیز فولاد مبارکه به همراه شرکای تجاری کسب وکار خود بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک کرد گفت: این کمک‌ها در کنار رضایتهایی که دادگستری و ستاد دیه از شاکیان گرفته، توانسته است انسان‌های زیادی را به آغوش گرم خانواده‌ها بازگرداند و این امر واقعا قابل تقدیر است. وی در پایان این جشن نیز در مصاحبه با خبرنگار فولاد با اشاره به جمع اوری مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گلریزان سال گذشته از سوی شرکت فولاد مبارکه و شرکای تجاری کسب وکار این شرکت افزود: جمع شدن بیش از ۳ میلیارد تومان در این جشن گلریزان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. مطمئنا با این میزان کمک جمع زیادی از گرفتاران دربند به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

فولاد مبارکه عامل غافلگیری مسئولان استان
اسداله گرجی‌زاده مدیرکل زندان‌ها و مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان نیز در پایان جشن گلریزان فولاد مبارکه گفت: همت والای فولاد مبارکه و شرکای تجاری این شرکت واقعا باعث غافلگیری و خوشحالی همه مسئولان استان شد. همه ساله گلریزان های فولاد مبارکه نسبت به سایر گلریزان‌ها سرآمد است. نوع نگاه فولاد مبارکه و زیرمجموعه این شرکت به کمک به همنوعان در کشور مانند یک الگو مطرح است؛ چراکه خیر و نیک‌اندیشی مقوله‌ای است که اگر به صورت یک اصل در جامعه رواج بیشتری یابد، مشکلات جامعه نیز حل خواهد شد. از این رو باید نگاه فولاد مبارکه به این بحث در جامعه نیز نهادینه شود تا جامعه به ثبات بیشتری برسد. این حرکات همانند یک مهر اطمینان و به تعبیر دیگر یک سوپاپ اطمینان برای اجتماع است؛ به طوری که اگر جایی به مشکل برخوردیم، مطمئن باشیم که می‌توان به جایی یا حرکتی اطمینان کرد تا مشکل حل شود. همه دستگاه ها باید همانند فولاد مبارکه همت کنند و چنین تشکل‌هایی را ایجاد کنند تا بتوان به عنوان نمادی ارزشمند در مواقع خاص از طریق آنها به جامعه کمک کرد.