رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان از موافقت دکتر کلانتری برای ایجاد "ستاد ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب" که تنها حوضه آبریز فلات مرکزی کشور است خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی زمینه تشکیل انجمن ملی کشت فراسرزمینی را فراهم کرده است.
حمیدرضا قلمکاری در چهارمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: کشت فراسرزمینی بخشی از فعالیت های کمیسیون کشاورزی است که فاز نخست آن در اوکراین اجرا می شود.

وی از اعزام هیات اتاق بازرگانی اصفهان به اوکراین برای تهیه مقدمات دریافت زمین و برنامه ریزی برای کشت خبر داد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه داشتن یک روایت مشترک از یک چالش را مهمترین گام برای حل آن دانست و گفت: تلاش کردیم در طول دو سال فعالیت کمیسیون کشاورزی که بخش خصوصی و دولتی نسبت به مسایل بخش کشاورزی یک روایت مشترک پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته براساس سیستم آنالیز شکاف چالش های موجود در عرصه ی کشاورزی را به صورت تخصصی مورد مطالعه و راهکارهای آن را احصا کرده ایم، افزود: از اکنون تا پایان دوره هشتم اتاق بازرگانی باید به صورت جدی به دنبال عملیاتی کردن این راهکارها باشیم.

قلمکاری ستاد ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب را نمونه ای از اقدامات انجام شده در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و گفت: زاینده رود شناسنامه و هویت فلات مرکزی ایران است.

وی از موافقت دکتر کلانتری برای ایجاد "ستاد ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب" که تنها حوضه آبریز فلات مرکزی کشور است خبر داد و اضافه کرد: کمیته آب نشان داد که می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گزار باشد و اگر ما برای احیای این رود تاریخی و تمدن ساز اقدامی نکنیم، کسی این کار را برای ما انجام نخواهد داد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه این کمیسیون بر روی اولویت ها و ابر چالش ها متمرکز شده است، گفت: ما به اندازه ی ظرفیت قانونی، داشته ها، توان سیستمی و منابع انسانی اهداف خود را مشخص و برای تحقق آن تلاش می کنیم.