در جلسه شورای عالی برند استان، کلیت برند اصفهان پس از ۲ سال بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و ساختار لازم برای پیگیری و ثبت و تبلیغ آن در داخل و خارج از کشور مشخص شد.
به گزارش اقتصادبازار به نقل از ایمنا رسول زرگرپور در جلسه شورای عالی برند استان؛ اظهارداشت: برند اصفهان برای استفاده برون مرزی انتخاب می شود چرا که برند درون مرزی با شعار "اصفهان نصف جهان" از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تدوین برند اصفهان از حدود ۱۹۹ نفر متخصص نظر سنجی شد، افزود: اکثر متخصصان بر برند مورد تایید شورا تاکید کردند و میراث ناملموس اصفهان می تواند این موضوع را تقویت کند.
زرگرپور با تصویب و نهایی کردن کلیت برند جامع، اظهار داشت: کلیت برند اصفهان پس از ۲ سال بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و ساختار لازم برای پیگیری، ثبت و تبلیغ آن در داخل و خارج از کشور مشخص شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: این رویداد مهم و تاثیر گذار باید در آینده نزدیک، توسط یکی از مقامات عالی رتبه کشوری رونمایی شود.
وی با بیان اینکه مراحل ثبت برند اصفهان از شورای عالی برند استان به اتاق بازرگانی محول می شود، افزود: تاپایان هفته آینده باید اعضای شورا نقطه نظرات خود را در این خصوص به دبیرخانه ارسال کنند تا هرچه سریعتر به تصویب برسد.
استاندار اصفهان با بررسی تطبیقی برنامه بازاریابی شهری منتخب به منظور استخراج نقشه راه برنامه ی بازاریابی شهری، اظهار داشت: اصفهان می تواند اولین هویت بصری شهری را با این برند ارائه کند.
وی افزود: برند اصفهان باید به وسیله فرهنگ شهری برای مردم تشریح شود و با تشکیل کمپین اجتماعی اصفهان گردی به اصفهان فهمی تبدیل شود.
زرگرپور تاکید کرد: از برند باید برای حل بحران های شهری از جمله خرید، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، هتل ها و مراکز اقامتی و ... استفاده کرد تا استانداردسازی ۱۲ خدمت گردشگری در دستور کار قرار گیرد و همچنین ایجاد این برند می تواند تجارت جدید همانند خرید سوغات با استاندارد برند ایجاد کند.

گفتنی است؛ اواخر آذر سال ۹۵، کلیات طرح برند شهری اصفهان پس از ۴ سال و نیم کار کارشناسی، در نشستی با حضور استاندار اصفهان نهایی و به تصویب رسید.

پیش از این نیز رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار داشت: برند شهری بخشی از پازل گردشگری اصفهان است که می تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم سازد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی تاکید کرد: شعار "اصفهان،نصف جهان" همچنان به عنوان برند شهری اصفهان برای عموم مردم وجود دارد ولی برای گردشگران خارجی نیاز به برند به زبان روز هستیم.