نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مالک کارخانه قند کامیاب اصرار زیادی به راه‌اندازی کارخانه و جبران بدهی‌ها داشت اما با تأکید بانک، این کارخانه تعطیل و به تصرف بانک درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی رناسی در رابطه با تعطیلی کارخانه قند کامیاب اظهار کرد: این کارخانه ورشکست نشد و به دلیل مشکل با بانک صادرات اصفهان تعطیل شد.

وی در ادامه افزود: مالک کارخانه اصرار زیادی به راه‌اندازی کارخانه و جبران بدهی‌ها داشت اما با تأکید بانک، این کارخانه تعطیل و به تصرف بانک درآمد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در رابطه با میزان بدهی این کارخانه و فاصله اصل‌ و فرع آن تصریح کرد: از مبلغ بدهی اطلاعی ندارم اما مشکل تجمیع بدهی‌ها، سود تسهیلات، جرائم و سود در سود موجب شده که بسیاری از کارخانه‌ها با این مسائل درگیر شوند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت: این موارد در اقتصاد کشور زیاد شده و رفع آن نیاز به تصمیمی انقلابی دارد.

به گفته این فعال اقتصادی، بانک‌ها حدود ۳۰ درصد سود تسهیلات دریافت می‌کنند و جرائم و وجه تضمین تسهیلات ۱۴ درصد بوده و پرداخت این سود ۴۴ درصدی از عهده هیچ فعال اقتصادی خارج است.

رناسی در خاتمه تأکید کرد: با این وضعیت، کلیه فعالیت‌های اقتصادی با چالش مواجه می‌شود و نهادهای بالادستی باید به موضوع نرخ بالای سود بانکی و رفتار بانک‌ها با کارآفرینان ورود کنند.

به گزارش فارس؛ قند کامیاب از هفت ماه گذشته به دلیل مشکل معوقات بانکی و فشار این بانک تعطیل شده و ۳۰۰ کارگر این شرکت به‌ طور کامل بیکار شده‌اند.

به گفته کارگران شرکت، مبلغ وام شرکت عددی در حدود ۸ میلیارد تومان بوده و دیرکرد و جرائم آن منجر به ادعای ۴۰ میلیارد تومانی بانک شده است.