هرویک یاریجانیان گفت: در روزهای اخیر گمرک ایران اجازه خروج برخی از محموله‌های تجاری از گمرک کشور را نمی‌دهد و لذا علیرغم طی شدن تشریفات گمرکی این کالا این محموله‌ها همچنان در گمرک بلاتکلیف مانده‌اند و کسی نیز پاسخگوی این اتفاق نیست.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با تأکید بر این که مشکل طی یک هفته اخیر ایجاد شده است، گفت: محموله‌های تجاری مانده در گمرک شامل گروه محصولات نساجی از قبیل پتو و ملحفه است که ممنوعیتی برای صادرات این کالاها اعمال نشده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه تمام تشریفات گمرکی این محموله ها طی شده است و هیچ مشکلی از سوی مقامات گمرک در رابطه با خروج این کالاهای تجاری عنوان نشده است، بیان داشت: اما رانندگان و تریلرها همچنان حمل این بارهای تجاری همچنان در گمرک بلاتکلیف هستند.

یاریجانیان اظهار داشت: در تمامی کشورهای منطقه هرگاه به دلیلی روند صادرات محصولات ایرانی کند یا موقتا متوقف می‌شود، بلافاصله کشور ترکیه در آن بازار نفوذ و عرصه را برای صادرکنندگان کشورمان تنگ می‌کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون صادرات ایران به ارمنستان از 300  به 600 میلیون دلار افزایش یافته است و این مهم پس از عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حاصل شده است و پیش بینی می‌شود، در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر تجارت بین دو کشور باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت صادرات در شرایط تحریم به کشورهای منطقه انتظار می‌رود، دستگاه‌های مسئول به موضوع ورود کرده و مشکل پیش آمده در مرز دو کشور را حل کنند