پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403, 11 شوال 1445, Saturday 20 April 2024
کد خبر: 11968
منتشر شده در سه شنبه, 19 فروردين 1399 01:12
تعداد دیدگاه: 0

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با بیان اینکه تجارت میان این دو کشور ادامه دارد، گفت: ساعت فروش بار در این کشور ۶ تا ۱۳ تعیین شده و صادرات میوه با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.  

فرشید فرزانگان با بیان اینکه تجارت ایران و امارات همچون گذشته ادامه دارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و نظر به اهمیت سلامتی تک تک شهروندان کشورها، پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی برای پذیرش و حمل بار صادراتی در تمامی کشورها اجرایی می‌شود که بر این اساس، در مورد پذیرش محموله‌های صادراتی کالاهای ایرانی از سوی کشور امارات نیز، رویه تعیین شده به این شکل است که حمل و نقل کالا باید به‌صورت کانتینرهای یخچال‌دار صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: بر این اساس، حمل بار میوه و محصولات درختی، جالیزی و سبزی با لندی کرافت و کشتی در حال انجام است و همچنان ادامه دارد؛ البته تغییراتی در ساعت فروش بار در امارات ایجاد شده که بر این اساس معاملات از ساعت ۶ تا ۱۳ تعیین شده و بقیه روز، بازار تعطیل است.

وی تصریح کرد: بر این اساس هیچ‌گونه توقفی در روابط تجاری ایران و امارات صورت نگرفته ولی به هر حال اجرای برخی پروتکل‌های بهداشتی ممکن است برخی کندی‌ها را در تجارت ایجاد کند، به نحوی که برای پذیرش برخی کانتینرهایی که نیاز به اخذ مجوزهای خاص از جمله انجام تست و آزمایش دارد، رویه با سرعت کمتری پیش می‌رود. فرزانگان گفت: در مورد حمل هوایی نیز برخی ایرلاین‌ها کالاهای اساسی از امارات به سمت ایران حمل می‌کنند که در این رابطه نیز کار در حال انجام است و با برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت:  از شنبه ۱۶ فروردین ۹۸ امارات اعلام قرنطینه کرده و یکسری از مشاغل با نظر کمیته عالی بحران و مرکز مبارزه با کووید- ۱۹ کاملا تعطیل هستند؛ ضمن اینکه برای تردد مردم و وسایل نقلیه نیز محدودیت‌هایی وجود دارد؛ به نحوی که در مرکز دبی، تنها یکی از اعضای خانواده برای خرید از داروخانه یا تهیه مایحتاج و مواد غذایی اجازه خروج از خانه را دارد و البته این خروج نیز با لحاظ کردن تمامی پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. وی افزود: برای فعالیت مشاغل نیز فهرست بلندبالایی وجود دارد که کدام یک از مشاغل باید دورکار باشند؛ اما گمرک از جمله مراکز اداری است که باید به فعالیت خود ادامه دهد و خدمات رسانی کند؛ اما به هر حال در برخی موارد کار با تاخیر پیش می‌رود که کاملا امری طبیعی است. فرزانگان اظهار کرد: صادرات ایران به امارات در مورد میوه، بسیار حائز اهمیت است که هم اکنون نیز کار در حال انجام است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار