پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 10 فروردین 1403, 19 رمضان 1445, Friday 29 March 2024
کد خبر: 19645
منتشر شده در سه شنبه, 31 خرداد 1401 07:25
تعداد دیدگاه: 0

بازار سرمایه در اولین فصل سال

بورس تهران بهار پر فراز و نشیبی را سپری کرد. ترافیک اخبار داخلی و خارجی و همچنین تحولات قیمت‌ها باعث شد تا سهامداران هر لحظه‌ مجبور شوند واکنش درخوری نسبت به اتفاقات بگیرند. در حال حاضر شاید بیشترین...

بورس تهران بهار پر فراز و نشیبی را سپری کرد. ترافیک اخبار داخلی و خارجی و همچنین تحولات قیمت‌ها باعث شد تا سهامداران هر لحظه‌ مجبور شوند واکنش درخوری نسبت به اتفاقات بگیرند. در حال حاضر شاید بیشترین ابهامی که ذهن فعالان بازار سرمایه را درگیر خود کرده، آینده مذاکرات برجام است. البته این ابهام مدت زیادی است بر بازار سایه افکنده، اما با توجه به تحرکات دلار در ماه پایانی فصل بهار، این دغدغه پررنگ‌تر از قبل شده است. به گمان برخی با توجه به پتانسیل‌های موجود در بازار و گزارش‌های مثبت شرکت‌ها و همچنین انتظارات تورمی موجود، می‌توان تابستان پررونقی برای بازار سرمایه متصور شد. اما از طرف دیگر گروهی از کارشناسان با توجه به سیاست اقتصادی اتخاذشده دولت و دیپلماسی موجود و همچنین بحران‌های جهانی چون جنگ روسیه و اوکراین معتقدند نباید انتظار رشد عجیبی در شاخص داشته باشیم. حال با توجه به فضای ابهامی که بر آینده کوتاه‌مدت بورس تهران حاکم شده است، نظر ۲۱صاحب‌نظر بازار سرمایه را درخصوص تابستان پیش‌رو جویا شده‌ایم.

بازار سرمایه، همیشه تحت‌تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی کشور و جهان بوده که برجام یکی از این موارد است. از سال گذشته، بازار سهام به رفع ابهامات و نتیجه آن چشم دوخته؛ اما تاکنون خبر خوشایندی از نتیجه این مذاکرات به گوش نرسیده، به همین دلیل، ابهامات موجود رفع نشده است که بازار بتواند به تعادل برسد. همچنین چندی پیش، تورمی در کشور به وجود آمد که تاثیر زیادی بر این بازار داشت و بر صنایع بورسی، تاثیر مستقیم گذاشت.  اولین فصل سال بهار در حالی به پایان رسید که بازار به تعادل نرسید. البته روند آن از سال گذشته بهتر شده است. باید دید که در فصل دوم سال، در این بازار چه اتفاقاتی خواهد افتاد و بورس به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد. در این خصوص، نظرات برخی از فعالان بازارسرمایه را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید